Sunnere livsstil

Nå har vi fått kommoden min inn på soverommet og jeg fikk fylt opp med litt klær nå, men jeg orket ikke mer nå i kveld. Det har vært litt av en dag med mye koselig. Vi har spist sjokoladekake og innbakte pølser. Det ble en film sammen med samboeren min og nå prøver jeg å slappe av. Jeg har klart å holde meg til å drikke kun vann i dag og det er jeg ganske stolt av. Det blir å prøve og kun drikke vann i hverdagene også kan jeg heller ta meg litt brus og saft i helgen. Jeg har aldri vært noe glad i vanlig vann, men det er noe jeg har lyst til å prøve og endre på fordi kroppen trenger vann. Jeg har drukket alt for mye brus og det er ikke bra for kroppen. For en stund tilbake drakk jeg masse kullsyrevann, men det hjelper ikke noe særlig når kullsyren blåser opp magen. Så da får man satse på at vann gjør jobben og hjelper kroppen min til å bli sunnere. Jeg har en plan på det. Frukt og grønnsaker skal erstatte godteri, brus og potetgull når jeg er sugen på noe søtt. Før det er jo mye godt man kan kjøpe i butikken som er bra for kroppen. Alt fra druer, jordbær, blåbær og ananas, til snacktomater, gulrot og kålrabi. Det er så mye godt man kan ta med seg fra butikken som kroppen blir glad for. Så når jeg skal handle neste gang så bruker jeg heller penger på melon, druer og paprika enn å gå til godterihylla og slenge med smash og kick. Og med sunn snacks og vann blir det også lettere for kroppen å gå den turen hver dag. Så da gjenstår det bare å få i seg frokost og en næringsrik middag så blir alt bra.

Grunnen til at jeg har lyst til å endre på ting nå er fordi jeg har følt meg ganske slapp. Jeg tenker at disse små endringene kan gjøre det litt bedre for kroppen min. Jeg skal fortsatt kose meg med kake og brus i helgene. Man lever bare en gang, men jeg syns det er viktig med en sunn kropp. Jeg føler ikke at jeg er helt der enda, men jeg føler meg litt bedre enn jeg har gjort tidligere. Selvom jeg er mye sliten så har jeg også klart å gjøre en god del i perioder. Så vi får satse på at disse endringene jeg gjør nå vil gi resultater i fremtiden.

Men nå skal jeg hvertfall prøve å få meg litt søvn. Jeg ønsker å få sove litt tidligere på kvelden enn normalt. Det gjenstår å se om jeg klarer det. Det er vel bare å krysse fingrene og håpe på det beste. Om noen har noen tips for å få sove så sier jeg ja takk. Å lukke øynene hjelper ikke. Jeg kan ligge i 1-3 timer med øynene lukket og ikke få sove. Det er som regel det rådet mamma pleide å gi meg når jeg sa jeg ikke fikk sove. Nei, det må nok noe annet til. Spørsmålet er bare hva.

2 kommentarer
    1. Noe jeg synes er veldig godt å drikke er vann med en skive sitron i for å få litt smak på vannet og på kalde dager så koker jeg opp vannet og har både sitron og ingefær i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg