Sunnere hverdag

Nå sa jeg til samboeren min at nå vil jeg spise sunnere. Da påpeker jo han at det har jeg jo prøvd før. Ja, det er så sant. Jeg har hatt lyst til å spise sunnere også får jeg søtsug og jeg har lyst til å lage noe usunt osv. Det er så mye som ødelegger. Har jeg hatt en helt jævlig dag så føler jeg jo selv at jeg fortjener noe og da kan man vel unne seg noe godt. Man syns rett og slett synd på seg selv og bruker det som et slags argument på at man fortjener noe godt. Det må jeg bare slutte med. Det er så vanskelig å være sunn samtidig som det er dødsenkelt. Hallo liksom! Det finnes så mye sunn og god mat som vi kan lage også setter vi oss ned med en pizza eller hamburger. Nei, jeg har virkelig lyst til å bli flinkere til å lage sunne måltider og få en bedre rutine på mat. Det har virkelig gått helt ut av balanse og jeg hater det. Noen ganger kan jeg spise middag og ikke noe annet. Det er jo ikke en sunn livsstil. Og vis jeg er våken til 5z6 om morgenen så sitter jeg å tygger på et eller annet hele tiden. Jeg blir helt flau av meg selv når jeg ser tilbake på hvordan den siste tiden faktisk har vært. Jeg kan godt lage noe i helgen eller kjøpe godteri av og til, men det finnes grenser og de er vi bare nødt til å begynne å finne frem. Dette fungerer bare ikke. Vi har vært alt for sløve den siste tiden. Nå må vi ta oss sammen. Det trenger liksom ikke være sånn treningsmat og telle kallorier, men det må bli litt strammere tøyler når det kommer til hva vi dytter i oss.

Jeg vet jeg har sagt det før og jeg vet jeg er farlig glad i godteri, men denne gangen mener jeg det virkelig. Jeg kan faktisk ikke fortsette sånn. Det går bare ikke. Jeg som er glad i å lage mat, glad i frukt og grønnsaker, jeg burde klare å snu om på dette. Samboeren min spiser jo det meste så det hadde jo ikke vært noe problem. Så da får vi se om klarer å bli sunnere da. Det er godt for oss begge.

Jeg er jo ikke noe opptatt av kroppen og at jeg skal være tynn, men det er jo greit å ikke dø tidlig bare fordi vi ikke klarer å bruke hodet litt mer. Det er greit at vi bare lever en gang, men det trenger jo ikke bli kjipt selvom vi velger litt sunnere alternativer. Så får vi bruke helgene på usunn mat og godteri. Jeg kan bare ikke leve sånn mer for det gjør ting bare ti ganger verre for hodet mitt. Jeg føler at jeg svikter meg selv og min kropp når jeg stapper i meg masse usunt. Til slutt blir man avhengig og syns ikke engang det er godt. Jeg klarte å slutte med snus på dagen og da klarer jeg jaggu dette også. Skjerp deg Cathrine!

I dag hadde vi jo egentlig ganske god og sunn mat, men taco er jo egentlig en helgerett i mine øyne da. Selvom.det er salat så er det jo skikkelig kosemat så da får man heller finne på noe annet i ukedagene. Så i morgen tenkte jeg å lage kyllingfilet. Kanskje jeg slenger med pestopasta og salat. Kanskje blir det ris. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men kyllingfilet blir det hvertfall. Og det blir ikke mer magert og sunt kjøtt enn kyllingfilet. Så får man sette seg ned og finne litt inspirasjon på pintrest så kanskje jeg får litt idéer til middager fremover. Jeg er jo egentlig ganske kreativ og like å slenge sammen noe nytt på kjøkkenet så jeg tror egentlig ikke dette blir noe stort problem. Om vi klarer å holde oss til noe sånt hele uka med det vi har i frysern og skapene får vi nesten bare vente å se. Vis jeg finner på noe spennende så kommer det nok på bloggen. Eller så er det vel egentlig bare å ønske oss lykke til eller meg hvertfall. Det er vel jeg som er det største problemet her. Jeg er alt for glad i søtsaker. Kvinnfolk og godis er nok et lite problem til tider. Jeg kjenner mange som har det søtsuget. Man blir jo helt gal i hodet vis man ikke får noe søtt. Det skal ikke være enkelt! Men vi får nå håpe at det går riktig veien nå. Får ta det litt etter litt. Plutselig er vi kjempe sunne. Neida, men greit å hvertfall bruke denne hjernen man har fått og samle opp litt selvkontroll. Det tror jeg er sykt viktig. Så får vi se hvor mye selvkontroll Cathrine egentlig har.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg