Sunnere frokost

Så, la oss snakke om dagens frokost. En frokost jeg tenkte jeg skulle prøve å spise 2 dager i uka for en litt bedre hverdag. Denne frokosten valgte jeg fordi det er en av de enkleste tingene jeg kan få i meg. For når det kommer til alle disse bedre frokostene med enten grovt brød eller noe annet sunt så er ikke jeg så veldig flink. Jeg ser jo folk spiser havregrøt med blåbær eller cottage cheese. Så jeg tenkte hva kan jeg spise som er sunt, men som jeg faktisk klarer å få i meg og gjør starten av dagen min litt bedre? Og så fant jeg ut at salat var en av de beste måtene å starte dagen på. Jeg har så klart andre frokoster planlagt også, men i dag er det salat.

Over her kan dere se dagens frokost. Dere tror kanskje jeg har lagt det fint fordi dere skal syns det ser godt og innbydende ut, men dette er faktisk sånn jeg alltid gjør med salaten min. Jeg liker vel bare å ha en fin salat å se på, mens jeg spiser den. Også er det gøy å legge det opp.

I denne salaten har jeg brukt en god del forskjellig så her kommer en liste over hva min frokost inneholder:

Spinat

Isbergsalat

Paprika

Tomat

Agurk

Oliven

Fetaost

Vanligvis klarer jeg ikke oliven, men det er veldig bra for kroppen så jeg sniker det inn og med det andre så smaker det lite. I denne salaten brukte jeg 2 oliven så det er ikke så mye, men det er hvertfall bedre enn ikke noe. Hvorfor spiser jeg oliven? Fordi det inneholder det sunne type fettet. Og siden jeg skal spise mer sunt så trenger jo kroppen min fett fra andre type matvarer. For jeg vil prøve å spise mer kylling, rent kjøtt og vegetarisk. Ja, jeg har faktisk bestilt kokebøker for mer inspirasjon til sunnere måltider. Kanskje kroppen min blir gladere når kostholdet er bedre. Vi får se hvordan resultatet blir til våren når jeg har spist sunnere en stund.

Følg bloggen på facebook HER for flere sunne tips og oppdateringer. Ja, og mye mer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg