Sunn godis

Jeg har jo alltid vært glad i å spise frukt og grønnsaker. Når jeg kjeder meg nå så tar jeg meg heller en banan eller noe sånt.må jo si jeg er ganske stolt over meg selv når jeg velger å drikke vann og spise frukt når det er andre ting som ligger her å frister. Jeg kjøpte jo noen kartonger med påskeegg på tilbud for en stund siden, jeg har energidrikk, kjeks og mye annet godt. Det er bare det at når jeg sitter og ser på TV for eksempel så føler jeg meg mer til stede om jeg har sunn snacks. Man får en mye bedre følelse inni seg av å ta det eple eller den skålen med jordbær i stedenfor sjokolade og potetgull. For å være helt ærlig så savner jeg det ikke litt engang. Nå spiste jeg og samboeren en krokanrull da vi spilte, men hadde det vært meg for noen måneder siden så ville jeg nok ha rensket skapene for godteri. Frukt derimot kunne ligge å bli dårlig før jeg tenkte tanken på å spise det. Det er jo så synd fordi frukt, bær og grønnsaker smaker så godt, det er godt for meg også ser det jo mye bedre ut på bilder.

Ja, her sitter altså jeg å koser meg med all slags sunn snacks. Samboeren min satt å mekket litt musikk, noe han har begynt å gjøre litt hver dag nå. Så jeg lagde et lite fruktfat til han som han kunne kose seg med inne på soverommet/kontoret. Jeg syns det er så koselig å gjøre sånne små ting som dette. Jeg lever for å glede andre og han blir alltid så glad for sånt.

Nå har vi en god del frukt og det har blitt en del frukt på meg i det siste. Jeg får ikke dårlig samvittighet for å spise blåbær, jordbær eller banan. Godteri derimot kjenner jeg at jeg angrer på at jeg spiser, særlig hvis det blir mer enn en liten sjokolade i uka. Så nå skal jeg prøve å holde meg unna godteri frem til neste helg. Nå har jeg fått i meg en krokanrull i dag og litt godteri i går også. Jeg mener jo at man skal kose seg, men jeg sliter sånn med å holde vekten nede så jeg må passe litt ekstra på meg selv når det kommer til godteri. Derfor har jeg lagt frem masse sunt godt som jeg nå kan kose meg med. TV og frukt alene på kvelden før man skal legge seg er jo luxus. Da storkoser jeg meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg