Sukkerfritt

Det har nå gått 10 dager siden jeg sist spiste godteri/kake. Jeg skal prøve å lage en del sukkerfritt fremover når det kommer til kaker og sånt. Ikke fordi jeg har blitt helt crazy og hele tiden må tenke på hva jeg spiser, men fordi samboeren min ikke skal ha så mye sukker. Om han får i seg for mye sukker/fruktsukker så får han veldig vondt i foten. Så da er det jo mest for han at jeg prøver å finne noen oppskrifter som han kan spise uten å bekymre seg for det. Derfor har jeg brukt en del av tiden min til å lete rundt på nettet etter inspirasjon og oppskrifter på alt som er uten sukker. Det er jo uansett bra for begge to å kutte ned på sukkeret. Man kan jo finne mye godt som ikke inneholder sukker.

Så i dag blir planen å jobbe videre med det og finne oppskrifter jeg kan bruke fremover. Nå har jeg jo mange spennende og gode oppskrifter på drikke. Det kommer jo oppskrifter 1 gang i uken på. I tillegg vil jeg prøve å få mer matoppskrifter. Også er det jo kaker og rundstykker osv. Jeg håper jo at det kan bli enda bedre innhold på bloggen og kanskje litt mer variert også, men ikke så mye at kroppen ikke klarer å følge med. Så jeg er veldig spent på hvordan det blir fremover nå som jeg har en del som skjer og alle disse planen for bloggen. Også her jeg jo youtube og Instagram i tillegg som også krever sitt. Med andre ord er det mer enn nok å gjøre. Jeg går hvertfall ikke tom for ting å gjøre.

Det kommer til å bli veldig gøy å lage alt jeg har planlagt fremover. Med en sunnere livsstil, men også muligheter for å kose seg inni mellom. For jeg kommer aldri til å slutte og kose meg. Man må jo unne seg noe ekstra godt sånn inni mellom eller så blir jo livet veldig kjedelig. Hvertfall for meg som er skikkelig avhengig av godteri. Jeg har jo lyst på sjokolade hele tiden, men så prøver jeg jo å holde meg litt unna. Det er jo fortsatt store deler av dagen hvor jeg tenker at det kunne vært godt med en sjokolade eller is, men så har jeg klart å holde meg borte fra det i 10 dager og jeg håper at det blir enda lengre. For jeg har jo egentlig så nye annet jeg kan lage som faktisk er bra for kroppen. Så vi får se hvor lang tid det går før jeg knekker. Jeg missunner de som kan spise godteri og ikke legge på seg. De som faktisk kan trene og føle seg bra uansett hvor mye dritt dem stapper i seg. Jeg kan bare se på en sjokolade også krabber kiloene på meg. Og når man da er så avhengig av godteri så føles det ganske umulig til tider, men jeg vil virkelig ha en sunnere kropp og føle meg bra fysisk. Så da må ting ende seg.

På en måte er det nesten bra at samboeren ikke kan spise så mye godt fordi det påvirker jo meg også. Så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli fremover. Sånn som det er nå så er jeg hvertfall fornøyd med formen. I tillegg har jeg hatt så mye motivasjon til å blogge og jobbe ellers. Det føles så godt, men jeg kjenner meg for godt til å tenke at dette er slik livet mitt blir fremover. Plutselig blir sjokoladen for fristende, men da kan jeg ta en sjokolade og så begynner jeg å telle dager på nytt til neste gang jeg kan spise. For jeg har en drøm om å kun spise noe sånt hver 14 dag. Om det er mulig når man er så avhengig som meg får vi se på, men det er hvertfall noe jeg håper og drømmer om. Eller så kan det jo hende at jeg faktisk kommer over masse sukkerfritt som smaker godt. Man vet jo aldri.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg