Stretching 3mm til 4mm

Jeg tenkte jeg skulle få utvidet hullene i ørene før vi drar så jeg prøvde å få det gjort i dag. Det gikk helt greit på venstre øret, men høyre øret trenger litt mer tid. Dette er egentlig ganske vanlig. At det ene øret er mer elastisk og blir fortere klar enn det andre. Det gjør jo ingenting å gå med to forskjellige størrelser og jeøg gidder ikke ta ut den jeg fikk på plass bare fordi den andre ikke går inn. Jeg tenker derfor å vente et par dager for så å prøve igjen. Går det ikke da så tar jeg det når jeg kommer hjem igjen. Det er ikke sånn at det vil syns noe særlig uansett. Alle mine tapers er svarte og det er snakk om å gå fra 3mm til 4mm. Jeg tviler på at noen kommer til å legge merke til det.

Så da ble det delvis utvidelse av hull i ørene. Jeg stoppet da jeg merket at det gjorde vondt å prøve og få den på plass. For det skal ikke gjøre vondt, man skal ikke bruke kraft for å få på plass tapers. Da kan man ende opp med komplikasjoner som jeg ikke har veldig lyst til. Ved å tvinge på plass tapers kan man lage rifter og i verstefall begynne å blø. Det kan komme bakterier i såret og det igjen kan lage infeksjoner. Det er noe man virkelig ikke vil ha.

Det viktig å huske på når man skal utvide/strekke er at man har tålmodighet og kjenner godt etter om øret faktisk er klar for å utvides en størrelse større. Og viktigst av alt; ikke hopp over en størrelse. Alltid vask hendene grundig og alt annet som skal brukes når du skal utvide/strekke. Det er veldig viktig at du ikke får noe bakterier inn i øret. Også er det veldig viktig at du masserer øret med f.eks holy buttr (det er det jeg bruker) og smører tapers med smelly gelly (detcer hvertfall det jeg bruker). Smelly gelly hjelper på at øret ikke lukter ekkelt. Det er også derfor jeg tar ut tapers når jeg har dusjet. Jeg renser øret og tapers, før jeg smører og setter det på plass igjen.

Å utvide/strekke krever en god del, men for meg er det virkelig verdt det. Det blir veldig spennende å se hvordan det blir når jeg har fått utvidet helt opp til 10mm. Jeg gleder meg til å shoppe tunneler. Det er faktisk et par jeg har sett på som jeg tenker å kjøpe, men det er fortsatt noen måneder igjen før jeg kan sette inn det. Allikevel veldig gøy å se på utvalget og lage seg en liten ønskeliste.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg