Store nyheter til deg som liker å bake

Jeg tenkte det kunne være gøy å bake litt i natt og ha en oppskrift klar på bloggen til dere som en liten lørdagssnacks. Så jeg tar frem. Smør og egg, men så sjekker jeg resten av ingrediensene og finner ut at jeg mangler melk. Ja, så jeg kunne ikke bake noe skikkelig i natt. Stopper det meg fra å lage noe godt? Nei! Nå har vi nemlig fått melding om at vannet i Gjerdrum ikke lengre trenger å kokes (ikke at det har så mye å si) så jeg valgte å lage gelé. Forhåpentligvis betyr det at vannet ikke smaker leire. Var jeg smart nok til å sjekke det før jeg lagde gelé? Absolutt ikke! Så da får vi bare vente og se til jeg faktisk kan spise denne geléen.

Som dere ser på bildet over så er den allerede lagd. Og nei, det er ikke blåbærgelé for dere som tror det. Dette jeg har lagd her er en pasjonsfruktgelé. Jeg kjøpte denne for en god stund siden og har faktisk glemt den helt bort, frem til nå. Så jeg skal altså prøve ut det for aller første gang. Smaken av pasjonsfrukt er utrolig godt. Jeg elsker pasjonsfruktkake, konfekter og trøfler. Forhåpentligvis har denne også en god smak av pasjonsfrukt sånn at jeg kan kose meg skikkelig i morgen.

Nå lurer dere kanskje på om én ting. Har jeg vaniljesaus til geléen? Nei, men det liker jeg ikke så godt så det går helt fint. Det er jo veldig godt uten noe på. Jeg kan spise med vaniljesaus og noen ganger gjør jeg det, men som regel spiser jeg uten noe på. Så i morgen (senere i dag) skal samboeren min og jeg kose oss med gelé. Planen var å kjøpe noe godteri til helgen, men ingen av oss har lyst til å dra i butikken med mindre vi må og MENY leverer ikke før mandag (altså de er fullbooket). Vi har heller ikke noe liggende så da måtte jeg jo lage noe. Og siden vi ikke har melk før mandag så får vi finne på noe enkelt.

Jeg hadde som sagt tenkt til å komme med oppskrift på en god kake, men da får vi vente til neste helg med å bake. For jeg har lyst til å fortsette og dele oppskrifter med dere. Derfor tenkte jeg å komme med en oppskrift hver uke. Enten det blir kaker, desserter eller bakevarer så kommer det hvertfall noen gode oppskrifter på noe digg man kan kose seg med i helgen. For jeg elsker å bake og å dele oppskrifter med dere så det vil jeg virkelig fortsette med. Så til dere som syns det var gøy å følge med på meg bake til jul og få gode oppskrifter; det kommer mye mer av det fremover.

Er dere spente? Det er hvertfall jeg. Så mange gode kaker og alt mulig annet som jeg kan lage og dele med dere her på bloggen. Dette har jeg gledet meg så utrolig mye til å fortelle dere. Vi starter med gelé, men ting blir mye mer spennende fra nå av.

Så hvis du ikke vil gå glipp av noen gode oppskrifter så anbefaler jeg deg å følge bloggen min på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg