Spontantur til Oslo

Siden jeg sovnet ganske seint så våknet jeg heller ikke veldig tidlig. Da jeg sjekket mobilen min hadde det tikket inn en melding fra samboeren om at han skulle til Oslo og kjøpe gitar. Siden jeg ikke følte meg så ille tenkte jeg å følge med han til Oslo. Samtidig fikk jeg øvd meg på å gå ned og ta bussen alene.

Jeg skyndte meg å kle på meg og nærmest løp ut av døra. Turen nedover gikk ganske fort. Beina mine gikk som trommestikker og jeg rakk bussen med bare noen få sekunder ventetid på bussplassen. Flaks!

Samboeren min møtte meg på bussen nede i sentrum der han jobber. Det tar bare noen få minutter fra oss og ned så det gikk egentlig veldig greit. Også hadde jeg kommet meg igjennom gårsdagens tur til Jessheim så dette var jo ikke så ille.

Når vi gikk rundt i Oslo sine gater så måtte jeg bare ta noen bilder. Alle bildene overfor er tatt mens vi gikk bort mot gitarbutikken. Den veien bort dit har så utrolig mange flotte bygninger. Jeg har jo vist dere noen bilder da vi tok turen dit forrige gang.

Når vi kom til gitarbutikken så viste han nøyaktig hva han skulle ha og det gikk egentlig ganske fort. Så vi tok en liten tur innom Pascal og kjøpte et par kaker som vi skal kose oss med når vi kommer hjem. Akkurat nå sitter vi på bussen, på vei hjem.

Etter pascal så kjøpte vi oss baguett på La baguett og iskrem på Deli de Luca. Så ja, vi har kost oss utrolig mye på denne lille turen til Oslo i dag selvom det ikke ble så lenge. For meg var egentlig det viktigste å bare komme meg ut døra og utfordre meg selv litt. Jo mer jeg gjør dette, jo bedre er det jo. Jeg har lyst til å bli kvitt den angsten for å gå ut alene. Derfor grep jeg muligheten i dag til å bli med på en kjapp tur. Det eneste som faktisk tar lang tid er bussturen. Det sier jo egentlig ganske mye når jeg kan skrive et helt blogginnlegg på bussturen hjem.

Hele turen har ikke bare vært bra da. Det er den største og mest negative tingen med å ta kollektiv, andre mennesker. Fordi andre mennesker ta ikke hensyn til folk rundt seg. Jeg hadde ei dame som satt bak meg og tygget tyggis med åpen munn. Det var så enkelt og jeg kjente jeg ble skikkelig sint. Det føltes ut som om den dama satt og gjorde det med vilje, rett oppi øret mitt. For hver gang jeg snudde meg for å se ut av vinduet så åpnet hun munn og jeg måtte snu hodet mitt fremover. Beklager, men den dama gjorde meg sprø. Når du sitter et sted med andre mennesker rundt deg så sitter du ikke å smatter så høyt du bare klarer. Ta hensyn til de rundt deg og slutt å oppfør deg som om du er den eneste på denne planeten.

Ellers så har det vært en veldig fin tur sammen med min kjære samboer. Vi har hatt strålende vær og alt har vært veldig fint. Desverre begynner gatene å bli veldig fulle av mennesker og det er litt ubehagelig siden corona ikke er over ennå, men vi gjør så godt vi kan for å unngå masse mennesker. Allikevel er det ikke mennesker jeg har så stort fokus på. Det er jo så mye fint å se på så jeg blir litt borte i mine egne tanker.

Nå er vi hvertfall på vei hjem. Det skal bli godt å slenge seg ned og bare slappe av. Nå har jeg gått veldig mye så beina mine begynner å bli slitne igjen. Så når vi kommer hjem så skal jeg kose meg med kake og ta det helt med ro. I kveld blir det taco.

Så dagen i dag ble ikke helt sånn som jeg hadde tenkt, men det gjør ingenting. Jeg har hatt en kjempe fin dag og det er det som teller. Nå har jeg mye å være glad for å se tilbake på som er veldig positivt. Kanskje jeg til og med klarer å komme meg ut alene fremover. En tur om dagen hadde jo vært fint.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg