Spøkelseshistorie

Som i fjor så vil jeg også i år fortelle mine helt egne historier for at vi sammen skal komme i stemning for spooky season/halloween. Så er dere klare for årets første historie? Jeg håper det for den kommer nå, men først vi jeg bare si at disse historiene har jeg selv kommet opp med. Det er ikke noe jeg har funnet på nettet. De kommer rett fra min oppfinnsomme, creepy og forskrudde hjerne. Så kos dere med dagens historie. Denne historien har jeg kalt:

Monsteret oppå sengen

Det hadde blitt kveld og guttungen hadde gått og lagt seg. Jeg og min samboer satt foran tven og skulle se en film sammen. Da hører jeg at guttungen roper på meg. Som foreldre flest så er man jo vant til slikt. Enten skal dem ha noe å drikke eller så får dem ikke sove. Ja, dere vet hvordan det er. Så jeg gikk opp trappene og åpnet døren inn til soverommet hans. Der satt han pent i senga og så bort på meg. Litt utslitt i fjeset etter en lang dag. Han hadde vist hatt noen problemer på skolen. Gutta i klassen hadde begynt å erte han, så han syntes det var vanskelig å gå på skolen. Det gjorde jo selvfølgelig vondt, men jeg var så stolt av han for at han allikevel prøvde å komme seg på skolen hver dag. En veldig sterk og modig gutt.

Jeg ser bort på han, mens jeg går bort til sengekanten. Han ser på meg med et skremt blikk.
– Du må sjekke under senga mi for monstre. Sier han, mens han tar tak i armen min. Han holder hardt og ser meg rett inn i øynene. Jeg tar hånden hans og smiler, legger hånden hans tilbake på dyna og bøyer meg ned. Så lener jeg meg ned mot gulvet med hodet og kikker under senga. Hjertet begynner å hamre i brystet mitt og redselen slår igjennom hele kroppen min. Der lå det en gutt som så akkurat ut som min egen sønn. Jeg stirrer på han med vidåpne øyne. Han ser på meg med tårevåte øyne.

– Det er noen i sengen min, mamma. Sier han. Var det derfor gutten i senga hadde virket så rar? Var denne gutten under sengen, min sønn? Jeg frosset helt i noen sekunder før jeg rygget litt bort fra senga. Om det oppå senga ikke var min sønn så måtte jeg komme meg vekk fra sengekanten hvertfall. Når jeg hadde fått litt avstand, reiste jeg meg for å snakke med gutten i senga, men da var han ikke der.

– Henrik, kom frem. Han er ikke her. Sa jeg med en så rolig stemme jeg klarte. Igjen kikket jeg under senga og der lå han, rett ved min egen sønn. Fjeset hans var blitt forandret så det var lettere å se hvem som var min sønn og hvem som var dette monsteret. Det holdt rundt skulderen til sønnen min og gav meg et motbydelig smil. Da slang jeg meg ned på gulvet og strakte meg etter sønnen min. Jeg fikk tak i armen hans og dro han ut fra under senga. Når jeg får han i armene min ser jeg under senga. Der kryper han inn i  mørket og blir borte.

For flere spennende, skumle og forstyrrende historier følg bloggen på facebook. Da går du ikke glipp av noen av disse historiene eller noe annet spennende innhold for halloween og tiden fremover.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg