Spøkelseshistorie

Lyst til å komme i skikkelig spooky stemning i kveld? Vel, jeg har skrivd en ganske creepy historie (syns hvertfall jeg) til dere i dag. Håper dere liker den. Og nei, ingen av mine historier er tatt fra nettet. Alt er skrevet med min fantasi. Så du får ta en liten titt inn i min fantasi, kan man vel si. Denne kan være litt for skummel for noen, men jeg håper dere koser dere med en ny historie. Krabb godt under teppet og så begynner vi. Denne historien har jeg kalt:

Kvinnen ved tjernet

Jeg var så lei av gubben som alltid satt og skulle klage på alt mulig. Så mye negativitet i huset gjorde meg fysisk dårlig. En kveld hadde jeg fått nok av å være rundt han, så jeg gikk meg en tur. Jeg gikk langt inn i skogen. Selvom det var mørkt allerede så brydde jeg meg ikke. Alt var bedre enn å høre på all klagingen hans. Jeg kjente at jeg måtte bare klarne hodet. Så jeg fortsatte å gå helt til jeg kom til et tjern. Der setter jeg meg ned for å slappe av en stund.

En lysende, hvit skikkelse beveger seg i det høye gresset, ved tjernet. Det er ei ung dame. Hun lyser opp av lyset fra månen. Kledd i en hvit, heklet kjole og med langt, lyst hår. For en skjønnhet. Jeg klarer ikke la være å se på henne, hvor elegant hun glir igjennom det høye gresset. Nå tar hun et par steg ut i vannet, kikker opp og løfter armene ut til siden. For en underlig dame, men samtidig så perfekt i alt hun gjør. Jeg blir fascinert. Sakte senker hun armene og ser bort på meg som ikke har tatt øynene fra henne et sekund siden hun dukket opp. Nå ser hun rett inn i øynene mine, inn i sjelen min føles det ut som. Hun begynner å gå mot meg og jeg kjenner at pulsen stiger. Plutselig var hele atmosfæren endret og det som hadde virket så nydelig og rent, var nå blitt til noe farlig og mørkt. Selvom hun kom nærmere og nærmere, klarte jeg ikke flytte på meg.

Det neste jeg husker er at jeg våknet opp i mitt eget hus. Var alt en drøm? Det virket så ekte. Merkelig. Jeg hadde sovnet på sofaen, noe som ikke var likt meg. Og hvis jeg gjorde det så hadde gubben alltid vekket meg slik at vi gikk og la oss sammen. Hvorfor hadde han ikke gjort det nå? Jeg husket ikke engang hva som hadde skjedd kvelden før. Da legger jeg merke til noe. Det er veldig stille i huset, noe det aldri pleier å være. Så jeg går rundt for å finne gubben. Hadde han bare sovet litt ekstra denne morgenen? Han som alltid var våken før meg. Nei, det var noe veldig rart. Først denne drømmen eller hva det nå var, og nå dette. Jeg gikk inn på rommet og faller ned på gulvet. Jeg kan ikke tro det jeg ser. Der ligger han med en saks i brystet. Jeg kjente at jeg ikke fikk puste.

Idet jeg faller om og ser dette, begynner bilder å komme opp i hodet mitt. Bilder av meg som gjør dette, men jeg ville aldri… Kunne hun ha gjort dette? Kunne den dama i skogen ha brukt meg og drept mannen min? Mens jeg tenker dette kan jeg høre en stemme hviske inni hodet mitt Nå er du kvitt han. Nå slipper du på høre på han.

Når politiet kommer forteller jeg alt som har skjedd. Og selvfølgelig var det ingen som trodde på min historie. Jeg ble lukket inn i et rom for gale. Her slipper jeg aldri ut. De sier jeg er alene, men jeg vet at hun ennå er med meg. Jeg er aldri alene. Hun overvåker hver bevegelse og hører hver lyd.

Fikk du frysninger nedover ryggraden og ønsker å lese flere skumle historier fra meg? Vel, da burde du følge bloggen på facebook. Du finner link under her sammen med både instagram og youtubekanalen min som det også er mye spennende. 

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg