Spøkelseshistorie

Har du krabbet under teppet ennå? Hvis ikke burde du det. For jeg er klar med en ny spøkelseshistorie til deg. Disse har jeg skrivd selv, ut i fra fantasi og ikke noe jeg har funnet på nettet. Så hvis du vil lese spøkelseshistorier som du aldri har lest før, burde du følge med her. Denne historien har jeg kalt:

Heksa i skogen

Det er en dame som bor langt inni skogen, i et lite hus. Vi kaller henne skogsheksa, men ingen vet hva hun egentlig heter. Alle som har prøvd å ta kontakt med henne har enten havnet på galehus eller aldri dukket opp igjen. Så vi har bare latt henne være i fred. En dag kommer onkel på besøk. Han har med seg datteren sin, Emma. Emma er høy og slank, alltid pent kledd og vet utrolig godt hvor pen hun er. Jeg er kort og veldig tynn. Kort hår fordi mamma absolutt skulle klippe det, selvom jeg ikke ville det. Så nå står det røde håret til alle kanter fordi jeg har så mye krøller. Med fregnene mine i tillegg ser jeg ut som en dårlig versjon av Annie. Dere kan jo selv tenke dere hvor stort ego Emma får av å være rundt meg. Jeg hater henne. Så jeg bestemte meg for å se hvor tøff hun kunne være.

Den dagen gikk vi inn i skogen, mot heksa sitt hus. Hun lekte tøff fordi hun viste ikke så mye om hva som hadde skjedd her. Så hun gikk med rak rygg og nesa i sky. Dette er jo barnemat. sa hun, mens hun kastet på håret. Ikke lenge etter kom vi til en liten hytte. Det måtte være der heksa bodde. Hvis det er så barnemat så kan du jo banke på. sa jeg litt småirritert. Aldri hadde jeg trodd at hun faktisk kom til å gjøre det. Vi stod ansikt til ansikt med ei nydelig, ung dame som ønsket oss velkommen. Dette kunne da umulig være heksa som alle var så redde for.

Inne var det pyntet opp med tørkede blomsterbuketter og mye annet rart. Vi satt oss ned i sofaen og viste ikke helt hva vi skulle gjøre. Det var stille en god stund. Jeg og Emma så på hverandre, mens den unge damen stelte i stand te. Er du heksa som alle er så redd for? smalt det fra Emma. Jeg kjente at det gikk kaldt nedover ryggen. Hvorfor i alle dager spurte hun om det? Hadde hun et dødsønske eller noe? Jeg så strengt på Emma idet jeg dyttet hardt borti henne. Hva!? Det var bare et spørsmål. Fortsatte hun. Slapp av. Jeg er ikke farlig, om det var det du lurte på. Det finnes mye annet i skogen dere heller bør passe dere for. Mange menn har blitt drept av både ulver og bjørner i dette området. Sa den unge damen, mens hun smilte et varmt og kjærlig smil. Først etter en stund legger jeg merke til at hun egentlig ikke svarte på spørsmålet. Betydde det at hun var en heks?

Etter å ha drukket opp teen, begynte jeg å kjenne meg svimmel. Jeg ser på Emma og hun føler seg heller ikke så bra. Idet jeg faller om og mister tekoppen på gulvet, husker jeg ingenting. Alt ble mørkt etter det.

Lyst til å få med det flere spennende historier? Da burde du følge bloggen på facebook. Der legger jeg ut varsel når jeg poster noe nytt her. I tillegg finner du link til min youtubekanal og instagram som jeg også poster mye spennende. Så det er verdt å følge med der også om du vil se mer fra meg. 

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg