Spirer og gror

Forrige gang jeg viste dere hvordan det gikk med frøene i boksene så var det ikke noe tegn fra paprikaen, men nå har det kommet en liten spire som har lyst til å vise seg frem. Det tok litt lengre tid enn tomaten og chilien, men den kom til slutt. Jeg har jo kastet avokadoen siden det ikke skjedde noe der. Paprikaen er derfor flyttet oppi bøtta siden den trenger litt mer plass når den blir større.

Men før jeg viser dere hvordan det går med paprikaen, så tenkte jeg å gi dere før og etter bilder av chilien og paprikaen. Bildene er fra 1 juni og fra i dag så det er jo ikke mye tid i mellom, men det har faktisk skjedd noen forandringer her.

Her er altså bildene av chilien på bildet nr. 1 og tomaten på bilde nr. 2. Som de vokser. På denne korte tiden har dem faktisk fått større blader og chilien har fått 2 nye blader. De første bladene har også formet seg bedre og fått mer markerte trekk.

Jeg ser jo veldig godt hvordan de endrer seg, men det er nok verre for dere som bare ser bilder. Derfor tenkte jeg at før og etter bilder ville være en god idé. Nå kan dere forstå bedre hva jeg snakker om når jeg forteller hvordan de har forandret seg og at de har vokst. Jeg tenkte jeg skulle fortsette å gjøre det på denne måten så kan dere bedre følge med på prosessen. Kanskje også litt mer moro for dere å følge med.

Så var det paprikaen. Den har som sagt begynt å spire mye senere enn de andre frøene, men nå er den endelig oppe av bakken, pottet om og klar for å vises frem.

Her er den altså, klar til å strekke seg opp mot solen. Jeg er veldig usikker på om det blir noe grønnsaker på disse plantene, men det blir jo veldig spennende å se. Tomaten kan nok klare det, men de andre er jeg litt i tvil om vil rekker det. Tiden får vise.

Det var hvertfall det jeg hadde å vise nå. Mine skjønne, små spirer som pynter vinduskarmen i vår koselige, lille leilighet. Det eneste vi mangler eller hvertfall jeg mangler, er et par orkidéer. Det har gått litt i glemmeboka når vi først har hatt muligheten til å dra å kjøpe det og så har vi ikke hatt penger osv. Vi får satse på at vi får skaffet det i juli. Det er jo så koselig med blomster og orkidéer er jo veldig enkelt å ta vare på. Jeg elsker å ha blomster rundt meg. Man blir i bedre humør av det og det pynter opp, gir stua et ekstra løft.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg