Spill og god stemning

Nå har jeg og samboeren min sitter å spilt brettspill. Denne gangen vant han faktisk. Som regel har jeg vunnet, så jeg syns faktisk det var på tide at han fikk vinne også. Ikke at jeg lot han vinne. Jeg ble bare litt glad da han faktisk vant. Det er koselig å sitte og spille sammen med han. Tiden flyr av sted når vi spiller brettspill og det betyr jo bare at man har det veldig gøy sammen. Nå tar det jo ganske lang tid å spille Monopoly også. Jeg følte at det var nøyaktig det jeg trengte i dag. Ikke noe tur enda, men det gjør ikke noe. Hvis kroppen min trenger en dag å hvile på så skal den få den. Og hvis jeg orker en tur i kveld så er det også helt supert. Akkurat nå var det bare godt å få slappet av og ha det fint sammen med han.

Etter å ha spilt brettspill så satt vi en stund og snakket. Samtalen gikk i alt mulig egentlig. Sånne dager som dette er de beste. Det å kunne sitte i stua og ikke gjøre noe annet enn å prate om alt man har på hjertet. Faktisk veldig avslappende og selvfølgelig også nødvendig for begge to å ha noen å prate med om ting man går rundt å tenker på. Ellers så er det bare om ting som popper opp i hodet og det er også fint. Noen ganger kan vi ha diskusjoner om temaer og så lenge diskusjonen er positiv så er det jo ikke noe problem. Når det blir negativt og mer som krangling så trekker jeg meg ofte tilbake eller prøver å stanse samtalen. Heldigvis har ikke dette skjedd med samboeren. Sier jeg at det er noe jeg ikke orker å diskutere så er det ikke noe problem for han. Da stopper vi sånn at jeg kan få slappet av. For de få gangene det har blitt sånn så har det vært at jeg har vært sliten eller at temaet gjør meg veldig tom for energi og ødelagt. Men som regel er det bare fine samtaler med god stemning. Det liker jeg veldig godt med samboeren min. Vi krangler aldri og vi prøver heller å finne ut av ting, trøste hverandre og løfte hverandre opp. Jeg føler han er flinkere til det enn meg, men jeg prøver så godt jeg kan å være den kjæresten han fortjener.

Etter å ha sittet her en stund og snakket om alt mulig så tok han en tur ned til butikken for å handle inn til taco. Så det er egentlig alt som har skjedd til nå. Etterpå blir det middag og kanskje en runde til med brettspill. Også må jeg prøve å få tatt en dusj i dag. Ellers så tror jeg dette blir en avslappende og rolig dag. Jeg har ikke lyst til å slite ut kroppen sånn at jeg må ligge flere dager. Dessuten var det veldig godt å ta en litt rolig dag i dag. Kanskje jeg ser på en film eller to i kveld. Så får det heller bli en litt mer travel dag i morgen. Jeg har hvertfall noe oppvask som må tas snart.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg