Spare til ferie betyr dårlig råd

Noen ganger fått lønning også er det borte samme dag? Yeah, me 2. I dag faktisk. Men jeg syns det er helt greit. Jeg har fått betalt halve husleia, bestilt mat på meny, jeg har til buss frem og tilbake til psykologen og alle utgifter er betalt. Forhåpentligvis blir neste lønning litt bedre. Heldigvis for meg er jeg under nå  og får penger hver 14 dag. Nei, det er ikke mye og det går så vidt rundt første 14 dagene av måneden, men jeg har tak over hodet, mat i skapene og en fantastisk samboer å dele alt sammen med. Jeg føler meg faktisk ganske heldig.

Denne måneden blir det litt mindre å bruke siden jeg sparer opp til ferie i tillegg. Jeg gleder meg utrolig masse og kan nesten ikke vente med å dra. Men siden vi bare bestemte oss for å dra om 1 måned så blir det jo sånn at man må skrape sammen det man kan. Drar jeg først til Bergen så vil jeg oppleve mest mulig, spise ute og bare nyte den uka fult ut med hotell og hele pakka. En så fin ferie har jeg aldri hatt før. Hvertfall ikke uten familien.

Med familien min så har vi vært på noen veldig fine ferier i en hyttelandsby i Sälen, vi har vært på Mallorca og til å med i Hellsinki og Mummidalen. Men jeg må jo si det er noe helt annet å dra på egenhånd som et par. Så ja, jeg gleder meg så mye at jeg ikke finner ord. Samboeren min skal vise meg rundt i Bergen.

Selvom det er kjipt med lite penger nå en måned fremover så er det faktisk helt greit. Det er absolutt verdt det. Og selvom jeg sparer så kan jeg faktisk ikke si at jeg har veldig dårlig råd. Vi har fortsatt en del mat i skapene og jeg tok meg råd til kebab i dag. Jeg har faktisk ikke ork til å tenke på å måtte lage middag i dag. Det blir rett og slett for mye med denne psykolog timen i morgen. Jeg er helt utslitt og jeg vet jeg sier det mye, men det er faktisk sånn det er. Jeg blir utslitt av psykologtimer, tanker om alt mulig, husarbeid, gå tur osv. Jeg sa jeg skulle gå tur disse dagene før timen min i morgen, me  jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til det og jeg føler At det er mer enn nok som må gjøres her hjemme og så henger på mine skuldre om jeg ikke skal bekymre meg om gåturer også. Så jeg kommer til å fortelle det som det er. For jeg har ikke overskudd til noe som helst akkurat nå, men jeg prøver så godt jeg kan. Det er en vanskelig situasjon å være når det ikke bare er hodet, men også kroppen som skal fikses og prøve å få de til å samarbeide er ikke lett. Livet mitt har alltid vært sånn at jeg gjør det jeg MÅ og så får jeg bare være utslitt og prøve å komme meg til jeg MÅ noe neste gang. Har jeg energi til noe mer så er det supert. Da gjør jeg mer, men det er ikke ofte desverre. Så ja, jeg trenger virkelig en ferie. Og jeg fortjener en ferie.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg