Sove eller jobbe?

Jeg sitter her og tenker “skal jeg sove eller skal jeg jobbe?” Og svaret til det er aldri enkelt. Nå har jeg akkurat ordnet litt med plantene mine. Det vil si jeg har vannet, sprayet, støttet opp med de pinnene jeg hadde liggende og klipt bort stygge blader osv. Ja, her er jeg altså i full sving. Etter å ha tatt denne vakre turen I skogen så føler jeg meg bare så mye bedre i hodet. Kroppen er så klart sliten, men det hjelper så sjukt mye å få luftet seg litt.

Nå gleder jeg meg egentlig bare til å vise dere alle plantene her. Det er så mye som skjer med dem denne uka og jeg vil bare fortelle dere alt med en gang, men da har jeg jo ikke noe å fortelle om på fredag og det går jo ikke.

Grunnen til at jeg har en planteoppdatering hver fredag er for å ha legge inn noen ting I uken som er fast. Det er så mye enklere å jobbe når man har en plan på når ting skal ut og hva man skal gjøre. Jeg har en timeplan og en tidsfrist, noe som gir meg litt i hverdagen. For jeg har jo ikke en vanlig jobb og derfor blir rutiner også et veldig stort problem, men jeg gjør mitt beste for å ha noe på timeplanen som MÅ gjøres. F.eks må jeg ta bilder av alle plantene mine i morgen. Så jeg jobber med å få til flere slike faste ting i uken som må gjøres. Og det er altså noe av jobben jeg lurer på om jeg skal få jobbet med i kveld eller om jeg rett og slett bare skal gå å legge meg. Kjenner jeg meg rett så blir det nok jobb.

For når samboeren min er på jobb så liker jeg å gjøre husarbeid, bake osv. Når han sover er det beste å jobbe med denne planleggingen. Heldigvis for meg så går han å legger seg tidligere enn meg. Det vil si at det uansett er tid på kvelden for meg til å jobbe. Ikke det at jeg alltid er sent oppe, men ganske ofte er jeg det. Jeg er sånn at jeg må ha ro rundt meg 100%. Om jeg vet at jeg kan bli forstyrret så er det vanskelig for meg å jobbe i det hele tatt. Da er det jo fint med den tiden man vet at man er alene.

Etter å ha flydd rundt og stelt med plantene så var det godt å sette seg ned. Også var det ekstra godt å kunne sitte her og skrive til dere. For noen dager er det ikke alltid det blir like mye av det. I dag ble en slik dag. Sånn er det når man har mye annet å jobbe med, som ikke vises på selve bloggen. Den jobben tar aldri slutt. Jeg finner alltid på noe å gjøre. Så da får jeg sette meg ned med enda med jobb. Og det er ikke klaging. Jeg elsker jobben min, så da er det bare å jobbe videre. For når jeg kjenner etter så vet jeg at jeg ikke får sove enda uansett.

Hva har dere gjort i dag?

Følg meg på:

Facebook

Instagram

Youtube

2 kommentarer
    1. Jeg har også vært på skogstur i dag. Seint i kveld faktisk😊
      Har tatt støvsugeren i hele 1. Etg. Vasket klær, laget pizza og begynt på nytt hekleprosjekt. Og i tillegg har jeg postet 2 blogginnlegg i dag. Nege4 fornøyd med dagen😃
      Ha ei god natt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg