Sommerfuglbilder

Som overskriften sier så skal dere få se sommerfuglbilder fra dagens tur. Nydelige, fargerike og skjønne skapninger som lever i vår flotte natur. Jeg var så heldig å få masse flotte bilder, men det er jo så klart noen som er finere enn andre. I dette innlegget skal dere få se de fineste.

Og jeg må skryte at Samsung sitt kamera. Det er utrolig hvor flotte nærbilder man faktisk kan få. Vel, hvertfall hvis sommerfuglene vil samarbeid. Noen var veldig kamerasky, mens andre var skikkelig linselus. Så med mye tålmodighet og ingen brå bevegelser fikk jeg i løpet av turen noen veldig vakre bilder. Bare se her.

Som dere ser så var det flest av de brune som var mest samarbeidsvillig, men etter MYE tålmodighet så fikk jeg også tatt et bilde av en lyseblå. De syns jeg er så flotte. Veldig små i forhold til de vanlige sommerfuglene, men når man klarer å få nærbilde av dem og virkelig se skjønnheten dems så er de veldig vakre. Den blå sommerfuglen var veldig i forhold til de brune. Derfor måtte jeg være utrolig stille og rolig når jeg skulle ta bilde. Litt for brå bevegelse og den fløy sin vei, men jeg gav ikke opp. Vet dere egentlig hvor vanskelig det er å følge en liten sommerfugl med øynene uten å bevege seg etter den? Vel, det var ikke enkelt. Jeg klarte til slutt å få et veldig fint bilde da og jeg var utrolig fornøyd med det. Egentlig er jeg veldig fornøyd med alle bildene mine over her.

Før jeg flyttet hit så har jeg faktisk ikke sett de brune sommerfuglene før. Jeg har sett en annen type brun sommerfugl, men ikke denne. Den har et helt annet mønster på vingene enn hva jeg er vant til. Den blå derimot har jeg faktisk hatt i hagen da jeg bodde i Modum. Da også tok det veldig lang tid før jeg klarte å få tatt et fint bilde av den, men den holdt seg faktisk i nærheten en veldig god stund.

Det er skikkelig gøy når man finner sommerfugler med forskjellige mønster og farger. At jeg har fått tatt masse bilder av sommerfugler, forskjellige sommerfugler syns jeg er ekstremt gøy. De er jo et mesterverk, kunst fra naturen. Så i stedenfor å være klin sprø og ramme inn en sommerfugl, tar jeg heller et bilde og rammer inn det. Det vil bli nydelig dekor på veggen. Når vi får vårt eget sted og jeg har et rom jeg kan bruke som kontor så kommer jeg til å ramme inn det fineste bildet jeg har av hver eneste sommerfugl. Det tror jeg kommer til å bli skikkelig fint.

Ikke glem å følge facebooksiden til bloggen min HER om du liker natur, sommerfugl og dyrebilder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg