Sommerfugl og vårtegn

Dette er virkelig en nydelig tid av året. Det er den tiden hvor jeg løper rundt etter sommerfugler og prøver å få et nærbilde. Og den tiden på året der vi endelig kan se vårtegn, altså hestehov og alle de nydelige blomstene. Det er tiden for humlene til å jobbe og solen til å skinne og varme oss. Ja, dette er egentlig den beste tiden på året.

Nå venter jeg egentlig bare på at plussgrader skal stige om natten. For jeg kan jo ikke ta ut plantene før det er grei temperatur om natten. Så jeg venter. Og mens jeg venter kan jeg nyte synet av vakre sommerfugler og hestehov i hagen.

Jeg gikk rundt i hagen for å se. Plutselig får jeg øye på noe gult foran verkstedet. Jeg går nærmere og plutselig får jeg se en hel hestehov familie. De skal få lov å stå der og gi meg glede så lenge de kan. For det var så utrolig koselig. Håper det kommer flere nydelige blomster rundt i hagen. Om det gjør så vet dere at jeg tar bilder og deler med dere.

Jeg var så redd for at sommerfuglen skulle fly sin vei. Så jeg tok flere bilder etterhvert som jeg gikk veldig sakte mot sommerfuglen. Men den var veldig snill og lot meg fotografere den. Og for et bilde det ble på slutten. Jeg har ikke noe innstillinger på mobilen og det er ikke redigert, men mobilen satte full fokus på sommerfuglen og fikk alle detaljer med. Jeg er så fornøyd med dette bildet.

Som dere vet så er jeg veldig glad i naturen, spesielt blomster og sommerfugler. Så det vil nok bli en god del bilder av slikt på bloggen. Og hvis du vil få med deg alt som skjer på bloggen min fremover så burde du følge bloggen på Facebook. Klikk deg inn HER og følg med på alt det spennende som skjer.

Du vil se dette på bloggen fremover:

Grønnsakplanter, urter og blomster, oppskrifter på god mat, drikke og bakst, naturbilder og reise.

14 kommentarer
    1. Det er mye man kan se og lete etter i disse dager. Våren er vakker så man kan bare glede seg til ukene fremover. Skal bli litt kaldt til søndag med mulighet for litt snø men den blir borte veldig fort. Ha en fin kveld.

      1. Håper virkelig vi slipper snø. Orker ikke mer nå. Men ja, mye vakkert å se på fremover nå. Blir nok mange flotte bildet fremover. Hvertfall hvis jeg finner flere vårtegn, sommerfugler og andre fine ting i naturen/hagen. ❤️

    2. Jeg hoppet etter en sommerfugl i går, jeg ville ha bilde av den fordi jeg aldri har sett den sommerfuglen før. Veldig rart.. og den forsvant, ble ikke noe bilde. Søren..

      1. Åhh det er kjipt når man ikke får bilde av de spesielle sommerfuglene. Jeg har lært meg at jeg må snike meg ganske forsiktig. Og tar gjerne flere bilder før jeg nærmer meg helt, så har jeg hvertfall noe bilde. Noen ganger får jeg mobilen nesten helt oppå dem, andre ganger flyr dem før jeg får tatt første bilde. Krever mye tålmodighet å ta bilder av sommerfugler.

    3. Fint
      Vi gleder oss
      Det spirer nye ting frem
      En hestehov
      En sommerfugl

      Fordi Du deler
      Gleder vi oss sammen
      over det fine
      Du deler
      med meg
      🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg