Sommeren og kroppen min

God morgen. I dag ble jeg vekket av disse gutta som jobber med fibernett. Det er gravemaskiner  skraping og snakking. Ikke lett å få sove i det bråket, men det går helt fint. Jeg har hvertfall fått sove i noen timer. Nå har jeg ikke kommet meg opp av senga enda, men jeg kjenner at kroppen er litt sliten og øyet er ganske ømt. Jeg fikk meg en ganske heftig smell i går. Det gikk heldigvis ganske bra da. Ikke noen store skader, bare et lite blåmerke som nesten ikke synes. Og det eneste som gjør vondt er når jeg ligger med hodet ned på den siden eller gjesper for da får jeg press på det. Det er litt som om det presser mot øyet, men det er jo bare blåmerket som gjør vondt.

Så var det planene for dagen. Helt ærlig så er det ikke mye jeg har lyst til å gjøre, men jeg lovet meg selv at jeg skulle gå en tur hver eneste dag og det har jeg faktisk tenkt til å gjøre også. Nå dette blir i dag vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvor langt beina mine klarer å bære meg så det får vi bare ta når den tiden komme. Hva skal man gjøre med resten av dagen? Vel, det hadde vært fint å få vasket litt klær igjen. Det tar jo egentlig ikke så mye energi og jeg kan ta litt og litt om jeg ikke orker å henge opp alt med en gang. Så jeg får vel prøve å få gjort litt klesvask i dag.

Det er ikke lett å finne på noe når hele kroppen verker og føles tung, men jeg skal nok få i gang denne skrotten i løpet av dagen. Bare så synd at jeg ikke fikk mer søvn enn dette. Det er umulig å sove med alt bråket der ute, men jeg kan i det minste ligge her å slappe litt av før jeg starter dagen. Og hvem vet, det kan bli en veldig god dag selvom jeg ikke føler meg så veldig bra nå. Det er jo ikke første gangen jeg har en kropp som er sliten på morgenen, men mange ganger har den blitt bedre utover dagen. Det er det jeg liker så godt med sommeren. Det er som om alt ved sommeren bare gir meg masse energi og hjelper meg igjennom dagen. Den følelsen av å kunne være i stand til å bruke kroppen og gå de lange turene betyr så enormt mye for meg. Bare det å kunne fungere litt hver dag har hjulpet på humøret. Jeg føler meg så mye bedre når jeg kan gå ut og nå klarer jeg å gjøre det på egenhånd. Denne sommeren har vært helt fantastisk og den har akkurat begynt. Jeg gleder meg til å se hvordan kroppen min og psyken holder seg i løpet av sommeren og høsten, men jeg gruer meg veldig til vinteren. Jeg skulle ønske vi bare kunne tatt en tur til syden når vinteren kommer. For jeg vet at det ikke er like enkelt om vinteren som om sommeren, men man får ta en dag av gangen og nyte sommeren så lenge den er her.

2 kommentarer
    1. Viktige saker, glede seg over det som er NÅ 🙂 Og ikke tenke på det som kommer. Kanskje man kan få til å like vinteren litt også etterhvert. LITT dårlig på det jeg også, men prøver hvert år. Finne ting på vinteren som er greit og gøy å drive med 🙂 Men nå er det mange dager med sol foran oss ennå 🙂 I alle fall sommer. Jeg skal på roadtrip med søsteren min i sommer. Ligge i telt 🙂

    2. Ja jeg sku gjerne likt vinteren, men det er da fibromyalgien og depresjonen er verst. Så jeg ligger mye i senga og klarer ikke gjøre noe. Hadde jeg vært frisk så hadde vinteren vært super. Kunne gjort masse gøy. Men det klarer ikke kroppen min.

      Ja, bra vi har mye sol og sommer foran oss. Det høres gøy ut. Dere får kose dere masse. Telttur er gøy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg