Sol, men sur vind

Det er dag 10 og jeg har kommet hjem fra en nydelig gåtur. Jeg var litt i tvil om det kom til å bli noe særlig tur i dag fordi i går kveld så begynte det å snø. Heldigvis var det ikke noe som la seg på bakken. Så da ble det faktisk en ganske lang tur I dag med god trening opp bakkene. Planen var å gå en litt kortere tur og heller gå en tur til litt senere, men så var jeg allerede på tur så hvorfor ikke gå litt lengre. Og hvem vet, kanskje det blir enda en tur i løpet av dagen. Uansett var det en veldig fin tur i dag og jeg har jo nå gått den turen jeg skulle gå. I tillegg har jeg nå trent på kveldene 3 dager på rad. Jeg gjør det ikke fordi jeg må, men jeg har plutselig fått veldig lyst. Så får vi se hvor lenge det varer.

Også ble det selvsagt noen bilder fra turen. Er ikke naturen nydelig når solen skinner på den? Detaljene og den varme gløden gjør hvertfall meg veldig glad. Så når jeg går turer og solen skinner så prøver jeg alltid å se de små detaljene I naturen som gjør den enda vakrere enn den var før solen traff dem. Som mosen på steinen. Mose i seg selv er jo vakkert, men når solstrålene treffer så lyser den grønnfargen opp som en skatt. Så jeg er alltid på utkikk etter de små detaljene I naturen som lyser opp min hverdag.

Det var en veldig fin tur, men nå er jeg hjemme og jeg varmer meg under pleddet som vanlig. For det var en skikkelig sur vind i dag. Ikke at det stopper meg fra å gå en lang tur, men det betyr jo at det blir 1-2 timer under pleddet. I slike tilfeller skulle jeg ønske at jeg hadde et varmepledd. Det ville vært deilig å komme hjem til etter en lang tur i sur vind. Heldigvis er det ikke lenge før vi får varmere dager og de skal nytes fult ut.

Så nå skal jeg ligge her en stund før jeg skal lage dagens middag. Og i dag blir det fisk. Det er noe jeg virkelig gleder meg til. Det siste året har vi spist alt for lite fisk, så det måtte jeg jo gjøre noe med. Når man er 2 personer så blir det jo heller ikke så dyrt. Derfor har jeg begynt å lage fisk hver søndag. En fin avslutning på en ganske god uke det.

Følg bloggen på facebook HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg