Sol, Blomster og Psykolog

Endelig på bussen hjemover eller jeg skal egentlig ikke hjem med en gang. Nei, i dag skal jeg ha en liten tur til Skedsmo senteret med samboeren min først. Da skal jeg hvertfall få kjøpt meg noe å drikke for noe er det varmt ute. Å gå i svarte klær er ikke noe problem, men å ha på seg svarte ballerinasko er ikke like gøy. Når jeg stod å ventet på bussen så brant det på føttene mine. Det kan ha vært litt på grunn av asfalten er såpass varm også, men det brant hvertfall. Det er ikke ofte jeg klager, men det var som å ha føttene i en stekeovn. På den positive siden så får jeg sikkert fin brunfarge med så mye sol som jeg får hver dag.

Nå er hvertfall denne ukens psykologtime over og jeg kan slappe litt mer av. Dagens tema ble angstsirkel og hvordan unngå at man går i en evig angstsirkel. Det begynner med angst og så kommer kroppslige plager, etterfulgt av negative tanker og sånn går det da. Så går det en sirkel ut av den igjen som er det å rømme til noe som er trygt. Alt dette er negativt. Så hvordan skal man egentlig komme seg vekk fra angst? Jo, man må innse at angst ikke er farlig og oppsøke det som trigger angsten.

Jeg fortalte om alt jeg har gjort siden vi snakket sist og psykologen ble veldig positivt overrasket og sa jeg hadde gjort mer enn psykologen kan forvente av meg. Da klarte jeg ikke slutte å smile og det endte med at vi lo og hadde det gøy. Tiden gikk så fort i dag og det sa psykologen også. Det er rart hvordan et nesten-angstanfall kan bli til å le med psykologen sin. Ja, jeg holdt faktisk på å knekke sammen når jeg ventet utenfor bygget. Så jeg pustet dypt og tenkte at dette skulle gå bra. Jeg klarte til slutt å samle meg og det var i grevens tid for akkurat da jeg var rolig nok så kom psykologen. Dette har virkelig vært en Berg og dalbane-dag. Jeg har vært utslitt, lei meg, rørt (dette skal jeg snakke mer om senere i dag), lattermild og nesten på kokepunktet takket være sola. For en dag og den er jo ikke halvveis engang.

Nå sitter jeg på bussen og gleder meg til å se samboeren min igjen. Ja, jeg så han på morgenen. Allikevel savner jeg han. Det er alltid godt å være med han og nå skal vi på en liten tur sammen til senteret. Det blir så koselig. Jeg har nemlig hatt lyst på jordbær helt siden i går kveld. I tillegg har Meny noen tilbud jeg har lyst til å benytte meg av. Og så skal vi hjem og slappe av. Det gleder jeg meg mest til!

Bildene i dette innlegget tok jeg da jeg ventet på bussen. Utrolig hvor fine bilder man kan få når man kjeder seg litt. Dette er forresten en av mine favorittblomster. De har så flotte farger og siden de er så store så vises dem veldig godt fra avstand og farger landskapet. Det er så mange av disse blomstene både ved bussplassen og ved bygget der jeg går hos psykologen. Så koselig og utrolig vakkert!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg