Snødag=jobbdag

En ny dag er her og snøen kommer centimeter etter centimeter. Selv skulle jeg ønske at vi slapp å få så mye snø, men jeg viste at det ikke kom til å være tilfelle. Snart er det jo påske og da er det veldig mange som har lyst på snø og skiføre. Så får jeg heller finne på ting her inne, mens snøen og kulden holder på ute. I dag har jeg ikke startet med en tur og helt ærlig vet jeg ikke om det blir noe tur i dag. Mulig jeg bare sitter her inne og jobber med bloggen. Jeg har jo kommet langt i planleggingen, men det er jo fortsatt mye som gjenstår. Så da får det bare bli en kontordag i dag, ikke at det plager meg. Jeg liker jo å jobbe på nye prosjekter og det er jo nettopp det dette er, et nytt prosjekt til bloggen.

Ellers har jeg planer om å få lagd noe middag i dag selvfølgelig. Alle trenger jo middag. I dag har jeg planlagt noe så enkelt som fiskegrateng. Så det er ikke akkurat så mye spennende som skjer når det kommer til dagens middag, men det blir noe spennende etterhvert som vil bli publisert på bloggen på mandag om alt går bra. Alltid noe nytt og spennende å lage, men denne retten passet ikke inn i april utfordringen så da får vi lage den før.

Det er egentlig helt utrolig hvor mange idéer som kommer til meg for tiden. Så jeg tar notater og planlegger for hele året egentlig, mens jeg jobber på denne utfordringen. Om du ikke har fått med deg hva denne utfordringen er så skal jeg fortelle deg litt om det nå:

Jeg har planlagt 1 måneds utfordring der jeg ikke spiser ris, pasta, potet, sukker eller bakevarer. Eneste jeg kan bruke er hvetemel i saus ol. Allikevel vil jeg prøve å ikke bruke så mye av det. Så dette blir veldig mye kreative middager der jeg lager alt fra bunnen med mest mulig ferske råvarer. Dette kommer til å bli veldig spennende og utrolig gøy. Alle oppskriftene jeg lager vil komme på bloggen så det vil med andre ord være oppskrifter hver dag igjennom hele april.

Og det er altså hva jeg jobber med for øyeblikket. Jeg finner inspirasjon og lager mine egne oppskrifter. I går kom jeg ca. halvveis så jeg har fortsatt en god del arbeid igjen som jeg skal fortsette på i dag. Også får vi se hvor langt jeg kommer. Jeg prøver å få det så variert som overhodet mulig sånn at det er oppskrifter som kan falle i smak hos de fleste. Kanskje ikke alle oppskriftene er for deg, men jeg tror allikevel du vil finne noe du kommer til å like. Så det blir altså dagen min i dag siden det er alt for mye snø ute og jeg ikke orker tanken på å skulle gå ut av døra nå. Kanskje jeg tar en liten tur ut etterpå for å se hvor kaldt det er, kanskje ta noen bilder, men akkurat nå frister det mer å sitte med jobb så det er nøyaktig hva jeg skal gjøre. Faktisk har jeg alt klart ved siden av meg så jeg får bare komme i gang.

Fortell meg hvordan dagen din er planlagt. Har du noen planer for dagen?

Følg bloggen på facebook HER om du vil følge med og få nye oppskrifter.

3 kommentarer
    1. Har bursdag i dag. Men hverdagen er her for det. Noe kake blir det seinere og småfeiring med mine foreldre i helga. Vi er 8 stk som fylle i mars men feirer aldri sammen. Jobber halv dag for tiden pga sår på leggen så er inne en tid med mye bandasje og lege. Det går bedre men er langt til mål. Mye snø og kaos så jeg utsetter feiring tll siden. Men har fått noen sms og litt på face. Ha en fin dag.

      1. Ja, kanskje lurt nå i pandemien. Jeg feiret hjemme med samboeren bare da jeg hadde bursdag i november. Tar ikke sjansen på noe feiring med verken venner eller familie. Man får heller ta det igjen. Gratulerer med dagen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg