Snart blir det regn

Første gangen på evigheter at jeg faktisk står opp tidlig uten å bli vekket. Jeg kunne sikkert gått og lagt meg igjen, men da vet jeg at kroppen min ville føltes tung og slapp. For sånn er kroppen min hvis jeg går og legger meg fordi jeg har stått opp for tidlig. Samboeren min og jeg har satt en plan på at han vekker meg kl.08:00. Da kommer jeg i gang med dagen og får litt mer ut av den. Jeg begynte å bli så lei av å sove til langt på dag. Derfor prøver jeg å snu denne døgnrytmen. Selvom jeg ikke har en vanlig jobb å dra til så betyr jo ikke det at jeg ikke skal ha en god døgnrytme. Så det at jeg faktisk velger å stå opp for tidlig fordi det var da jeg våknet, gjør meg veldig glad når jeg tenker på hvilke valg jeg har begynt å ta. Enten det er å stå opp tidlig, spise frokost med en gang jeg står opp eller holde meg i aktivitet så ser jeg alltid tilbake på tingene jeg har gjort og smiler. Dette betyr jo kun én ting og det er at jeg endrer meg i den positive retningen. Det er noe som gjør meg veldig glad.

Når solen plutselig titter inn vinduet så får man jo en ekstra god dag. Det hjelper jo på humøret å se at solen skinner. Selvom det er grått og trist på himmelen, så har solen tittet frem. En veldig fin måte å starte dagen på. Uansett om det bare er for et lite øyeblikk. Det er alltid fint å kunne se solen på morgenen. Været har mye å si på humøret egentlig. Hvertfall er det sånn for meg, alltid vært sånn. Fint vær gjør meg alltid litt ekstra glad, men regnvær kan også få meg i godt humør. Hvertfall hvis man kan sitte ute, under taket og høre at det bøtter ned. Fremover er det meldt ganske dårlig vær, så kanskje jeg skal benytte sjansen til å sette meg ut en dag det regner. Regnet er jo så avslappende å høre på og det er ganske lenge siden jeg satt ute sånn og bare lyttet til regnet. Faktisk så mye som 3 år. Så da er det på tide.

Vi får se om det blir en skikkelig regnværsdag denne uken eller om det bare kommer små regnskurer. Hvis det skal være noe vits å bære ut stolen og pledd så må det jo regne en god stund. Og jeg tror det hadde vært godt for naturen også om det kom en skikkelig regnværsdag. Nå er det jo veldig fint og koselig med varmt vær, men man kan også ha godt av litt regn av og til også. Så jeg håper på en skikkelig god regnværsdag som kan gjøre luften litt mindre tung og vanne landskapet litt. Jeg ser jo bare på plantene ute. De tørker jo ut nesten med en gang jeg har vannet dem, men så har den også vokst helt enormt i det siste også. Så jeg er veldig spent på hvor høye de faktisk har tenkt til å bli. Om været skal bli like fint resten av sommeren så vil jeg hvertfall få fine planter, men man trenger jo også litt regn nå og nå. Og det ser det ut som at kommer i løpet av dagen. Så vi får bare vente og se hva som skjer.

Nå skal hvertfall jeg starte dagen med litt frokost og så skal jeg ut og sjekke hvordan alle plantene mine har det ute. Det glemte jeg nemlig å sjekke i går. Jeg pleier alltid å gå bort og se på plantene, men etter å ha gått tur i går så snakket jeg med huseieren som stod ute og da gikk jeg rett inn etterpå fordi angsten min ikke liker at jeg står ute når huseieren er ute og klipper gresset eller noe sånt. Og da glemmer jeg det alltid senere på dagen, men nå kan jeg hvertfall stikke ut en tur og ta en titt på de flotte plantene.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg