Sminke, hår og ødelagt jul

I dag fikk jeg lyst til å fikse håret mitt for første gang på veldig lenge og jeg ble faktisk også veldig fornøyd. Jeg fant en youtube video der hun brukte rettetangen for å krølle håret og jeg hadde jo da lyst til å prøve og se om håret mitt ville bli like fint. Jeg kan jo si det sånn at jeg har aldri likt håret mitt mer enn akkurat nå. Vel, det kunne vært lilla igjen, men ellers så ble det veldig fint. Jeg har jo vurdert å Farge det lilla igjen, men akkurat nå tror jeg ikke at jeg orker å bruke tid og penger på det. Kanskje jeg gjør det på nyåret engang. Vi får se hvordan økonomien blir fremover først. Håret er egentlig ikke så ille. Halvparten av håret er blondt (ish) og halve er brunt. Jeg liker håret sånn som det er nå og det gjør meg ikke noe å gå sånn.

I tillegg til å fikse håret mitt så har jeg også sminket meg litt. Nå er det ikke akkurat så veldig mye sminke som lir brukt for tiden, men jeg fant frem mascara, øyebrynspenn og blush for å få looken til å bli komplett. Alt i alt ble det veldig fint og jeg kunne godt tenkt meg å ha denne looken litt oftere. Dessverre tar det jo en god stund å fikse hår og sminke så det blir som regel til at jeg bare har håret i hestehale eller en topp. Det er ikke veldig lekkert, men jeg har rett og slett ikke energi eller ork til å holde på med det hver dag. Jeg misunner dere som har tid og energi til å gjøre det hver dag for det er jo veldig fint. Jeg sliter med å greie håret mitt hver dag og dusje 2 ganger i uka (når jeg ikke skal jobbe eller være ute). Etter at jobben ble satt på pause har ting virkelig falt fra hverandre og det er ikke bare fordi jeg ikke har en jobb å dra på, men det har vært en tøff førjulstid.

Bildet kan inneholde: Borgersen Ruth Cathrine, nærbilde

Jeg har slitt med å få sove og forrige natta sov jeg ikke i det heletatt. Jeg sitter veldig mye å tenker selv om jeg prøver å la være. Det er jo like lett som å treffe et riskorn med en gaffel. Poenget mitt er at det er ganske vanskelig å få energi, søvn og godt humør nå før jul. Jeg har ingen julestemning og jeg vet ærlig talt ikke om den vil komme. Desember startet veldig greit, men nå er jeg ikke så sikker på om det blir en god juletid. Jeg pleide å tenke på alle dem som satt alene på julaften og alle barna som måtte oppleve en dårlig jul. Nå føler jeg litt på det selv og skjønner hvor ille julen faktisk kan bli for noen. Jeg skulle ønske, nå mer enn noen gang, at alle kunne ha en fin jul. Ting dukker opp ut av det blå og det kan ødelegge så utrolig mye. Vis du kjenner noen som sitter alene i julen så prøv å være der for dem. Hjelp andre til å få en god juletid. Det finnes mange måter å hjelpe til på. Bl.a så finnes det organisasjoner som tar i mot julegaver til barn med foreldre som sliter økonomisk. gjør en forskjell i julen. Det trenger ikke være mye, men den lille innsatsen du gjør kan hjelpe andre.

Hva kan du gjøre for å hjelpe andre å få en fin jul?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg