Sminke er ikke min ting

I dag har det ikke blitt så mye blogging. Grunnen til dette er rett og slett at jeg var så utslitt etter at vi hadde ryddet i stua så jeg gikk å la meg på senga. Det sovna jeg og har sovet hvertfall 2-3 timer av dagen. Så gikk vi en liten tur ut, men det var litt kaldt etter at jeg hadde sovet. Du vet når du nettopp har våknet og er frysen. Så da ble det bare én tur bort til krysset og tilbake. Nå har jeg vært i aktivitet i dag og spist sunt så akkurat det med at det ble en kort tur tar jeg ikke så tungt. Da ble det heller en runde med Rick & Morty Monopoly før samboeren min gikk å la seg.

Så hva gjør jeg når han sover? Vel, jeg har pleid å bake eller se på TV, men nå har jeg ikke lyst til noe av det. Dessuten tror jeg ikke det er lenge før jeg går å legger meg. Jeg er faktisk litt trøtt. Samtidig som jeg er sulten og rastløs, men jeg tror faktisk jeg vil spise litt for så å gå og legge meg. Det har ikke vært min dag i dag altså. Jeg har egentlig følt meg Helt utslitt i hele dag. Ikke finnes det noe døgnrytme igjen i kroppen min heller. Egentlig skulle jeg ønske at jeg klarte å spise til faste tider og ha ting på stell, men det klarer jeg ikke. Jeg har prøvd så mange ganger, men jeg sklir alltid ut. Derfor syns jeg det er så vanskelig å planlegge. Bare det å planlegge middag for en uke er vanskelig fordi jeg vet aldri hvor mye energi jeg har dagen etter. Ene dagen er jeg full av energi og andre dagen kan jeg være helt tom. Så da må man bare finne en annen måte å fungere på. Det blir jo som i dag der jeg sover på dagtid for å klare å samle krefter til dagene fremover. Planen er jo fortsatt å få det fint og ryddig her i løpet av helgen så da må jeg bare lytte til kroppen min. Sier den at jeg trenger søvn kl.16:00 så blir det bare sånn. Det er ikke så mye annet som fungerer sånn som det er nå, men det går helt fint. Jeg skal ikke klage så lenge jeg har energi i løpet av dagen.

Har jeg energi så kan det jo fort bli noe sånt som det på bildet over. Netter hvor jeg er våken og ikke får sove så kan det bli at jeg har det gøy med sminke. Kanskje litt vel gøy. Det er jo ikke sminke jeg hadde bevegd meg ut med akkurat, men det er gøy å bare sitte og sminke seg, se hva man får til med sminke. I går prøvde jeg KVD sin foundation. Jeg vet ikke om det er huden min eller produktet  men jeg syns ikke den var veldig bra. Nå er ikke jeg fan av foundation og jeg bruker veldig lite sminke, men det så ikke bra ut. Det var særlig rundt nesa at jeg ikke likte det. Nei, det blir nok ikke til at jeg bruker den så veldig mye. Det var jo veldig kjipt fordi jeg hadde gledet meg til å bruke den, men sånn gikk det altså. Tattoo lineren fra samme merket var helt grei. Jeg syns den var lett å lage streker med, men igjen ikke helt slik jeg så for meg at disse produktene skulle være. Jeg håpet først og fremst at eyelineren skulle være mye mørkere og komme bedre frem,noe den ikke gjorde. Jeg måtte bruke en annen,(blyant) for å få frem fargene bedre. Ikke et merke jeg kommer til å kjøpe igjen. Igjen kan det være huden min eller til og med jeg som ikke bruker det slik det skal, men dette er nå uansett min mening. Det kommer nok til å bare bli makeup jeg eksperimenterer med hjemme. Jeg vil ikke gå ut med den foundation i fjeset mitt. Så det var jo bortkastet penger…

Jeg må allikevel si at jeg fikk en ganske stilig look ut av å kjede meg. Jeg tror nok jeg allikevel vil holde meg til eyeliner og mascara. Jeg føler ikke at hverdagslooken min trenger så veldig mye mer. Jeg har nok farger på håret,jeg trenger ikke masse sminke. Det har vel egentlig ikke vært min sterkeste side heller. Når det kommer til sminke så er det egentlig mest for moro skyld at jeg har så mye. Da kan jeg eksperimenterer når jeg ikke får sove i stedenfor å kjede meg. Det hender jo at jeg bruker øyenskygge hvis jeg skal noe sted, men det er ikke ofte. Jeg syns rett og slett at det tar for lang tid å stå å pirke med det før jeg skal ut døra. Når jeg ikke får sove så har jeg jo all tid i verden til å styre med det. Da er det faktisk gøy. Nei, jeg får satse på naturlig skjønnhet så får andre ta seg av sminkevideoene på YouTube. Jeg skjønner ikke halvparten av det folk bruker i dag. Primer, setting pudder og highlight. Nei, dette får søstra mi ta seg av så kan jeg fokusere på hår og klær. Ikke at man trenger så mye sminke med den stilen jeg har nå.

For meg har det alltid vært nok med en svært eyeliner og mascara. Det er en veldig fin og naturlig look. Det tar 5 minutter foran speilet. Så da har jeg faktisk 55 minutter der jeg kan gjøre andre ting. Det trenger ikke være så komplisert. Altså jeg skjønner at folk vil bruke masse tid på sminke. Det er veldig fint, men ikke på meg. Søstra mi sminka meg en gang og jeg liker min naturlige look bedre. Hun er kjempe flink og på noen andre ville det sett kjempe bra ut. Kanskje fjeset mitt ikke er lagd for masse sminke. For hver gang jeg legger på foundation så blir det stygt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg