Smerter i brøstet

Jeg følte meg så anspent og hadde vondt i hele kroppen. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å tøye ut litt. Det kan jo ikke skade å prøve hvertfall. Så jeg tok noen helt enkle øvelser og la meg ned på senga for å avslutte med noen pusteøvelser. Kanskje dette er en god idé å gjøre hver morgen og kveld. Jeg tror jeg er veldig anspent i kroppen og det hjelper jo ikke akkurat med angst for både det ene og det andre.

Jeg følte meg egentlig helt elendig, men det er jo da man virkelig trenger det. Vi får se om det løser noen av problemene med kroppen. Når jeg går turer så blir jeg jo veldig anspent, så det hjelper jo ikke. Vel, det hjelper jo å være i aktivitet. Det hjelper bare ikke på at jeg er anspent.

Nå har jeg hvertfall prøvd litt øvelser så får vi se om det hjelper på disse smertene osv. Jeg ble veldig sliten og litt svimmel da jeg holdt på med øvelsene så jeg får bare drikke mye vann. Også får jeg krysse fingrene og håpe at denne følelsen i brøstet går helt vekk. Det har hvertfall blitt mye bedre siden jeg hadde hjertebank og det har ikke forverret seg. Jeg passer veldig godt på at det ikke blir verre. Da må jeg dra å få sjekket det med en gang.

Jeg prøvde også å spise litt suppe til frokost. Det var ikke veldig gøy. Jeg spiste en skje, svelget og ble kvalm. Jeg truet i meg mesteparten, men til slutt klarte jeg ikke mer. Helt ærlig forstår jeg ikke hva som foregår med denne kroppen, men jeg håper den snart kan ta seg sammen. Man prøver jo å ikke få panikk, men jeg blir jo så klart bekymret når jeg har vært igjennom en sånn hjertebank og nå sitter med smerter i brøstet. Samtidig tenker jeg at hjertet sikkert ble litt utslitt og at det er derfor jeg har vondt. Det er jo en muskel og musklene blir jo ømme og vonde om de brukes for hardt. Litt vanskelig å tøye hjertet da, men jeg kan hvertfall gi den hvile. Kanskje etter mye søvn så er jeg tilbake til normalen.

Dette er selvmedisinering på høyt nivå føler jeg, men jeg prøver bare å tenke logisk. Selvfølgelig oppsøker jeg lege om det blir verre. Jeg vil ikke risikere min helse og mitt liv. Nå er ikke jeg noe lege og burde derfor være veldig forsiktig med hvordan jeg håndterer denne situasjonen. Jeg håper bare det går over. Er det noe jeg er livredd så er det leger og operasjoner.

Nå skal jeg hvertfall holde sengen en liten stund til, spise litt mat og kanskje sove hvis jeg klarer. Det blir en rolig dag i dag også. Jeg vil ikke anstrenge kroppen for mye, men jeg vil allikevel prøve å bevege meg litt. Vi får se hvordan det går i dagene fremover.

2 kommentarer
    1. Siden du nevner angst, så tenker jeg at dette ikke er fysisk egentlig. Det bare kjennes sånn. Hode/hjerne og kropp er jammen meg avhengig av hverandre. Høres mer ut som mentalt, som påvirker hvordan kroppen kjennes. Håper du kjenner deg bedre snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg