Smågodt i butikken

Det er noe jeg virkelig har savnet i løpet av disse coronatidene og det er smågodt. Jeg vet jo at det finnes så mye annet godteri, men det er noe helt spesielt med den smaken av smågodt. I butikken i går så stod jeg å så på hylla med smågodt. Jeg hadde så lyst på, men jeg viste ikke helt om jeg skulle tørre. Til slutt ble jeg enig med meg selv og tok en pose og spade. Jeg lukket opp lokket til en av smågodte og tok de bakerste. Dere vet, de som ikke har kommet ned til åpningen enda. For selvom jeg tar litt sjanser med å velge godteri som ligger fremme i butikken så vil jeg fortsatt være forsiktig med hvor godteriet ligger. Det er tross alt små barn som går rundt der også. Man vet aldri om de har tatt hendene sine ned i smågodte osv. Jeg pleier alltid å ta smågodt på denne måten fordi det er barnehender som er nysgjerrige. Det er så fort gjort for små barn å gjøre noe i de 2 sekundene foreldrene snur seg. I tillegg til små barn så er det også mange grisete mennesker og folk som ikke holder seg for munn når de hoster osv. Derfor frister ikke godteriet som ligger nederst i beholderen.

Men jeg fikk meg altså litt smågodt i går. Det har jeg savnet så utrolig mye og det var så godt. Du vet det er bra godteri når til og med de store hyksehylene er helt myke. Beste smågodtet jeg har smakt! Man kan si deg veide opp for at de norske jordbærene så ut som de snart råtnet. Alt smågodtet smakte helt fantastisk. Desverre er smågodt i butikken veldig dyrt og ikke noe jeg kommer til å ta meg råd til hver helg. En liten skål med smågodt ble 70,-. Det er ganske dyrt. Veldig kjedelig at det skal koste så mye for smågodt. Dette er jo perfekt lørdagsgodt for barna. Før hadde dem tv-godteposer, men jeg kan ikke si jeg har sett det på noen år. Nå er jo alt godteri dyrt, men å kjøpe en liten sjokolade og kanskje en kjærlighet er jo litt kjedelig. Sikkert gøy for barna uansett hva det er, men hadde smågodt vært billigere så kunne dem ha valgt litt forskjellig og hatt en liten godtepose hver.

Nå har ikke jeg barn, men jeg har jo vært barn selv og jeg husker det var veldig stas å kunne ha litt å velge mellom når vi fikk tv-godteposene. Vi hadde en veldig snill og god bestemor og alltid kjøpte godteri og en liten brusflaske til oss når vi var små. Man kan vel si at vi var veldig bortskjemte.

Men jeg vil gjerne si at det å kjøpe smågodt nå er jo en risk. Man kan ha flaks og ikke bli smittet, men hvis du eller noen du omgås kan bli alvorlig dårlig av corona så anbefaler jeg deg å holde deg unna smågodt. Det er fortsatt corona der ute og smitten er ikke over ennå. Så bare hver litt forsiktige.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg