Små spirer

For en liten stund siden så holdt jeg på å så frø. Jeg hadde paprikafrø i en boks og chilifrø i en annen. Det har vært litt problemer med at jorden har tørket veldig fort fordi dem står i vinduskarmen. Så nå tok jeg plastfolie over og plutselig begynte dem å spire som bare det. Jorden holder seg fuktig og det er godt og varmt for de søte, små spirene.

De har virkelig vokst fort. Bare på det siste døgnet så har dem kommet opp av jorden og strekt seg i været. Det er utrolig gøy å se og jeg gleder meg til dagene fremover.

Når det kommer til avokadoen så har det ikke vært noe mer fremgang, men vi får se om plastfolien hjelper denne også. Det er lov å håpe. Den er fortsatt grønn nede i steinen, men det har ikke kommet noe spire opp ennå så det er ikke lett å vite hvordan dette går før den eventuelt spirer eller blir brun. Dette kan gå begge veien. Forhåpentligvis spirer den. Får krysse fingrene og håpe at dette går.

Over her kan dere hvertfall se spirene. Øverste er chili og nederst er paprika. Chilien har 2 spirer i boksen sin, mens paprikaen har kun 1. Det blir veldig spennende å se hvordan dem vokser og om det vil komme noe paprika eller chili ut av dette.

Nå er det i hvertfall i boksene jeg har sådd og det er jo utrolig gøy å se. Så får vi se hva som skjer videre. Jeg kommer så klart til å holde dere oppdatert og viser dere når disse små spirene har vokst litt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg