Slutt å ødelegg meg!

Denne dagen begynte egentlig veldig bra. Jeg fikk gjort masse jobb, mens samboeren min var å tok coronatest. Dagen gikk så til å gå en liten tur i skogen. Det var ikke mye jeg orket, men det var godt å bare komme seg litt ut. De siste dagene har jeg egentlig slitt en del med depresjon, men frem til nå har det gått greit å takle. Og så skulle det plutselig bli vanskelig nå på kvelden. Depresjon er noe man ikke kan styre. Faktisk er det den som styrer deg, men du prøver allikevel å holde den i sjakk. Så jeg står på badet og ser inn i speilet. Jeg sier det ikke høyt, men jeg tenker det eller nærmest skriker det. Slutt å gjøre livet mitt elendig. Jeg er så lei av å ha det sånn. Stopp! Og det var starten på denne kvelden.

Heldigvis har jeg fått beskjed om at det vil komme hjelp og at det er under behandling. Så da får vi bare håpe at den hjelpen ikke bare stopper opp igjen, men at jeg faktisk får hjelp så lenge jeg måtte trenge det. For å leve med depresjon er tungt og det er ikke noe jeg orker å leve med resten av livet. Til og med å puste blir tungt når man har depresjon. Og nå som jeg har blitt verre enn noen gang og har gått uten hjelp en god stund skal det bli godt å komme i gang igjen… Når enn det måtte skje.

Akkurat nå skal jeg ligge helt stille og ikke gjøre noe. Kanskje jeg sovner eller kanskje jeg er våken hele natten fordi jeg ikke får sove, men uansett hva som skjer skal jeg ligge her og ikke gjøre noe. For akkurat nå er det en av de alt for tunge dagene. Da er det viktig å ikke bruke energi på noe annet enn å kjempe mot depresjonen. Også får vi se om morgendagen kan bli litt bedre. For det er jo ikke bare dårlige dager selv med depresjon. Faktisk har jeg ganske mange gode dager. Det er bare ekstra tungt på høsten og vinteren, sånn som i dag. Da er det viktig å ta vare på seg selv. Derfor skrur jeg av alt av sosiale medier nå.

2 kommentarer
    1. Hei.
      I dag googlet jeg:
      “Fremgang og glede spirer”
      Da kom jeg til din blogg med noe du sådde – og det spirte.
      Så kom jeg til det du skrev i går.
      Håper du snart får det bra. Motgang kan være forferdelig, men etterpå ser vi ofte
      at motbakken førte oss oppover – til nye høyder. Men svarte dager er mørke.
      Jeg hadde min opplevelse og skrev: Jeg møtte veggen, – men hvor ble den av?
      Hvis du vil kan du finne det på google i “hjemveien”
      – slik jeg googlet “Fremgang og glede spirer” for å komme til ordtaket jeg hadde skrevet en gang.
      Det gjorde at jeg også kom til Din blogg.
      Tenker: Alle er vi til for hverandre 🙂
      Fremgang og glede spirer.
      MinsteBrorKlem.

      1. Tusen takk for fine ord. ♡ Jeg skal selvfølgelig sjekke det ut.

        Ja, jeg sår masse gøy og det aller meste spirer og gror her. Det hjelper masse på psyken å holde på med planter. ♡

        Tusen takk for at du tok deg tid til å komme inn og legge igjen en hilsen. Det var koselig. ♡
        Klem tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg