Slik takler jeg det

I dag skjønte jeg fort at det ikke ble gjort så mye som jeg håpet. For etter å ha postet andre innlegget på bloggen så begynte depresjonen og sorgen å ta over. Jeg har hatt en del tårer nedover kinnet i dag. Det har også vært en konstant vond følelse inni meg som får alt til å vrenge seg. Ja, uten å gå for mye inn på alt som har vært galt i dag så kan jeg jo si det helt kort. Jeg har hatt en dårlig dag. Så nå gleder jeg meg til været blir bedre og kroppen blir bra. For nå trenger jeg å bare komme meg ut.

Legger ved et bilde av min beste venninne fra en helt fantastisk standup i Drammen, “Supersmud”. Ei helt fantastisk venninne som jeg er utrolig glad i og som alltid får meg til å le. Savner henne så utrolig masse. 

I mellomtiden får jeg bare puste med magen og glede meg til bedre dager med solskinn og bedre humør. For det eneste jeg har fått gjort i dag er å lage middag og ikke engang det klarte jeg å gjøre alene. Faktisk  måtte samboeren min hjelpe meg med å ta det ut av ovnen fordi kroppen min bestemte seg for å ikke fungere. Med andre ord har jeg ikke fått tatt oppvask og jeg har heller ikke fått dusjet. Sånn er livet med depresjon. Noen ganger klarer man rett og slett ikke gjøre noe. Og det er greit. Jeg er vant til å ha det sånn og jeg takler stormene. Noen ganger skulle jeg bare ønske at det ikke var så vondt og tungt.

Så ble ikke dagen i dag sånn som jeg hadde planlagt, men da må man bare tenke at det vil komme en dag i morgen. Også får man bare håpe at den dagen blir bedre. For hvis man holder hodet over vann og kjemper seg igjennom de tunge periodene så vil man oppleve noen veldig flotte perioder. F.eks alle disse fine turene i skogen. Jeg har sett så utrolig mye og hatt det så fint. Det vil alltid komme noen tyngre dager, men da er det viktig å holde fast på alle de fine dagene. Som de dagene jeg savner venninna mi som verst eller tantebarna mine. Man må bare tenke på alle de fine øyeblikkene man har hatt sammen. Det er hvertfall sånn jeg har kommet igjennom alle disse månedene uten å se dem. Ingen har bare fine dager, men det er hvordan man takler de dårlige som gjør den store forskjellen.

Dagen min har vært tung og vanskelig. Derfor har jeg heller ikke fått blogget så mye, men jeg gjør hvertfall så godt jeg kan. Mer enn det er vanskelig å få til. Så neste gang du savner noen eller har en dårlig dag. Tenk på alle de gode minnene og alt du har fått oppleve. Ta frem fotoalbumet eller scroll i galleriet på mobilen din. Det får meg i bedre humør eller i verste fall får det ut alle tårene og man føler seg bedre etterpå.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg