Slik sprer du lett glede

Noe jeg hadde som nyttårsforsett var å finne nye måter å spre glede på. Så jeg har sittet å tenkt litt og jeg har kommet på noen ting som virkelig sprer glede. Nå som vi er oppi denne pandemien og ting absolutt ikke roer seg, men faktisk sprer seg mer så er det viktigere enn noen gang å finne nye måter å spre glede på. Det skal så lite til om man bare tenker seg litt om og bruker fantasien. Så i dette innlegget tenkte jeg vil kunne se litt nærmere på ting man kan gjøre for å gi andre litt glede. Enten du møter folk eller bare gjør noe som kan spre glede til andre når de ser det. Her er noen av tingene jeg har tenkte på.

Blomster er jo vakre og man kan jo finne dem overalt i naturen, men i fjor når jeg gikk alle disse fine turene mine så var det noen som hadde plukket en blomsterbukett og lagt på en stubbe ved stien. Det er jo utrolig koselig å gå forbi, kanskje stoppe ved og se på. For slikt kan faktisk gi andre et smil om munnen. Jeg smilte hvertfall da jeg gikk forbi denne flotte buketten noen hadde lagt der.

Grønnsaker som er hjemmedyrket smaker så mye bedre enn det man får kjøpt i butikken. Har du noe til overs så kan du jo glede naboen med noe av ditt hjemmedyrket. Jeg er sikker på at det vil putte et smil i fjeset dems. Enda en ting jeg virkelig har lyst til å gjøre (om jeg får mye grønnsaker i år).

Et smil kan bety mye for noen så neste gang du er ute på tur så hils gjerne eller hvertfall smil til noen som går forbi. Jeg er sikker på at du vil få et smil eller et hei tilbake og det sprer jo glede når noen blir sett. Nå har ikke jeg vært så flink til det før på grunn av min sosiale angst, men jeg skal definitivt bli flinkere på det fremover.

Julekort i posten til fremmede mennesker er jo noe jeg allerede har gjort. Jeg lagde jo 200 kort og gav ut til mennesker jeg absolutt ikke kjenner. Aldri i verden hadde jeg trodd at jeg kom til å få så mange koselige tilbakemeldinger, men det var virkelig noe som spredde glede og det kommer jeg til å gjøre neste år også. Kanskje det blir en ny tradisjon for meg.

Hjelpe andre med å pakke varene eller bære ut i bilen er jo også en veldig koselig ting å gjøre. Dessverre er det ikke noe man kan gjøre så lenge corona herjer, men jeg håper at vi klarer å beseire corona slik at vi kan gjøre slike ting igjen. Ser man noen faller så kan man komme med en hjelpende hånd. Det er allikevel èn ting man kan gjøre og det er å hjelpe de som er hjemløse. Går du i gaten og ser at noen er hjemløs så kan du f.eks gi dem noe penger eller kanskje et pledd. Spør om du kan kjøpe dem noe mat og drikke. Da kan du spre mye glede. Dette er også noe jeg absolutt har lyst til å gjøre en dag. Forhåpentligvis har jeg råd til å glede en hjemløs med noe mat og drikke i løpet av 2021. Noe sånt ville hvertfall gitt meg mye glede. Å hjelpe noen andre som ikke er så heldig å ha et sted og bo er virkelig noe jeg ønsker. Før har jeg ikke hatt noe særlig penger til sånt, men kanskje lykken min snur slik at jeg kan dele det med andre.

Ja, det var noen små ting man kan gjøre for at andre rundt skal få en bedre dag. Om jeg kommer på flere ting så vil det komme flere slike innlegg. Kom gjerne med noen selv også om du har noen idèer til hvordan man kan spre litt mer glede til andre i hverdagen, enten det er noen man kjenner eller ikke. Og fortell meg gjerne om disse tingene er noe du kommer til å gjøre i løpet av 2021.

Ikke glem å følge bloggen på facebook HER for å få med deg mange flere tips og idèer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg