Slik ser min helg ut

En ny dag med nye muligheter. Med grått og trist vær ute. Forhåpentligvis vil det bli bedre vær på 17. Mai, men vi får se. Uansett kommer det til å bli en fin feiring. I dag fikk vi vært og handlet inn til 17. Mai. Så nå blir det både god mat og kake. Litt må man jo feire selvom det ikke er akkurat sånn man skulle ønske at nasjonaldagen ble. Jeg må jo si at jeg savner å se på 17. Mai toget og dra på tivoli, men forhåpentligvis er dette midlertidig og vi kan komme tilbake til normalt i fremtiden. Akkurat nå får vi gjøre det beste ut av det. Og det beste man kan gjøre da er å kose seg med god mat og kake.

Blomsterkassene utenfor MENY er pyntet til 17. Mai. Det er så koselig. 

Da jeg først lette etter inspirasjon til 17. Mai kaker så lette jeg etter noe fancy, men til slutt endte jeg opp med en ganske enkel og grei kake. For hva er vel bedre enn Pavlova med friske bær? Så det er altså kaken jeg skal bake. Også får jeg se om jeg orker å bake noen rundstykker eller noe til frokosten sånn at vi kan kose oss ekstra godt på mandag.

Planene for dagen i dag er egentlig ikke så mye. Nå har vi jo allerede vært i butikken og handlet inn alt av mat. Så da kan jeg slappe litt av og kanskje jobbe litt, men først må jeg få i meg litt mat. For nå roper magen min. Jeg kjøpte en halvstekt loff på butikken som nå har stått i ovnen i 15 minutter. Den gleder jeg meg til å smake på. Som regel liker jeg å bake det selv, men siden jeg vil slappe av før kakebakingen så ble det halvstekt fra butikken. Noe jeg faktisk aldri har prøvd før, men det ser hvertfall veldig godt ut. Så da blir det lunsj, slappe av og så jobbetid. Ganske grei og rolig dag, men det trengs med tanke på at jeg skal bake i morgen. Jeg bakte jo i går også. Greit med en dag inni mellom hvor man tar det litt roligere. Jeg har ikke vært så flink til det i det siste, men det må jeg bare bli flinkere til. Ingen kan jobbe døgnet rundt, hver dag. Det er ikke sunt.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. På min lille lokale kiwi hadde de pyntet med flagg rundt i butikken. Det syns jeg var veldig pent. Det gjør seg med flagg i ei blomsterpotte, i vindu eller på bilen. Har både vaska tøy og stua i dag og handla litt. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg