Slik gikk bakedagen

Dagen i dag har vært helt fantastisk. Jeg har fått bakt 4 forskjellige ting og det blir veldig spennende å se hvordan dere syns disse oppskriftene er. Det har hvertfall smakt utrolig godt. Både samboeren min og jeg har smakt og det er en stor tommel opp på dagens bakst. Faktisk var det så godt at jeg har bare lyst til å lage mer, men da må jeg se hva jeg finner fordi nå har jeg ikke noen flere idéer til hva jeg kan bake.

Så da tenkte jeg at resten av kvelden skulle gå til å finne noe mer å bake. Om jeg baker mer nå eller om jeg venter, vet jeg ikke ennå, men det blir definitivt en ny bakedag om ikke så lenge. Jeg har så lyst til å bake masse som vi kan ha i frysern. Spesielt fordi samboeren min må ha noe ekstra godt å spise nå som han ikke kan spise sukker. Da er det viktig å ha andre ting å kose seg med, selvom det kun betyr litt ekstra godt brød eller en skikkelig god, sukkerfri kake. Problemet er bare at det er veldig vanskelig å finne inspirasjon til kake uten sukker. Uansett hvilken oppskrift jeg ser på så har dem erstatning for sukker og jeg kan jo ikke bruke det heller, men jeg skal finne noe godt han kan kose seg med.

Utenom det så kommer jeg fortsatt til å lage ting som jeg kan spise. Det blir nok ikke like mye som i fjor, men noe godt kan jeg unne meg selv. Og så lenge det er kaker og annet godt som kan fryses, kan jeg jo lage det. Mulighetene er fortsatt mange.

Nå skal jeg hvertfall få skrivd flere oppskrifter som jeg kan bake senere. Så får vi se hva jeg kommer opp med. Det er et par kaker og diverse gjærbakst jeg har lyst til å prøve, men vi får se om det er det jeg ender opp med å lage eller om jeg finner noe helt annet. Man vet aldri når og hvor inspirasjonen inntreffer. Og det er jo noe av det morsomste med min jobb. Inspirasjon er på de merkeligste steder og inspirasjon er noe jeg sjeldent går tom for når det kommer til baking og matlaging.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Du er en flink baker du. Mye godt du baker som smaker. Minner meg om den første sommerjobben jeg hadde som var i et bakeri i 1979. Vi pakket brød for det meste. Min første lønn var på 1400,- kroner på 2 uker. Men det var da, bakeriet er nedlagt, i dag er det leiligheter i det samme bygget. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg