Slik går det med plantene mine

Og så var det fredag igjen. Det betyr en ny planteoppdatering på bloggen. Her har det gått ganske greit med plantene, men det er én ting jeg ikke er så glad for.  Følg med i innlegget så finner du ut hva det er.

La oss starte med paprikaplantene. Forrige fredag viste jeg dere at den største planten hadde fått knopper. Det var jo veldig gøy og jeg håpet jo at de ville blomstre, men i stedenfor datt knoppene av. Jeg viste at det kunne være for kaldt for å få paprika på planten, men jeg hadde håpet å hvertfall se blomstene. Da må jeg vel vente til neste år allikevel da. For her har det falt helt friske knopper av planten. Så da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet da.

Utenom at knoppene faller av så ser det ut som det går ganske greit med paprikaplantene. De har fortsatt friske, grønne blader selvom det begynner å bli ganske kaldt ute. Så jeg tror de trives ganske godt her inne i varmen. For jeg prøver å holde det varmt her inne sånn at kulden utenfra ikke skal ødelegge for plantene her inne. Alt i alt går det greit, men det er jo litt synd det med knoppene.

Avokadoplanten har ennå ikke noe endringer  men siden den har friske, grønne blader så tenker jeg at den har det bra. Den tar den tiden den trenger til å komme seg etter å ha blitt klipt. Det kan jo hende at den har stoppet fordi det er kaldere. Kanskje den trenger mer plass og næring for å vokse igjen.

Uansett hva det er så får jeg se med tiden om jeg får gjort noe med det, men akkurat nå må den stå slik den står nå. Forhåpentligvis går det greit. For jeg tror egentlig den bare er klar for vinteren og derfor tar en pause.

Og helt til slutt er det chiliplanten. Her går det ganske greit. Chilien modnes fortsatt så den ble dessverre ikke en del av lammekjøttbollene, men den kan jo brukes til noe annet når den er moden. Jeg fikk dessverre ikke tatt noe bilde av fargen på chilien for mobilen min ville ikke fokusere, men dere vil jo uansett se den når den er ferdig modnet og klar for bruk.

Og slik går det altså med plantene mine. Etterhvert skal jeg komme med en oppdatering på alle de andre plantene/blomstene mine sånn at dere kan få se hvordan det går med de også, men det blir ikke i dag. Kanskje i morgen. Da skal jeg hvertfall vise dere orkidéene, den lille planten på soverommet og den nye, grønne planten i stua. Det gleder jeg meg til å vise dere for det har jo skjedd noen endringer på alle egentlig. Også føler jeg det er så lenge siden jeg viste dere alle plantene/blomstene. Så det kommer i løpet av helgen.

Bloggen på facebook: HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg