Slik går dagen

Utenom planteoppdateringen og fuglebildene så har dette egentlig vært en veldig stille og rolig dag hittil. Jeg har vurdert om jeg skal ta meg en tur ut, men jeg blir ikke helt enig med meg selv. Kanskje litt senere i dag. Når det er såpass fint vær ute så er det jo fint å kunne nyte det, men jeg har ikke hatt så mye energi i dag. Jeg har vært i godt humør, men det er jo ikke det samme. Så jeg har sittet mye i stua og ikke gjort så veldig mye. Ikke akkurat en produktiv dag, men forhåpentligvis får jeg gjort litt i løpet av kvelden. Det er hvertfall planen. Jeg har fortsatt noen middager å komme på til matplanen i april. Også må jeg skrive oppskriftene. Det er veldig mange oppskrifter som mangler i boka, men alt dette skal jeg nok ha klart i løpet av kort tid. Så kan jeg jo finne noe annet å jobbe med. For jeg tror at når alt dette er klart så kommer jeg til å ha for mye tid til overs og begynner helt sikkert på et nytt prosjekt. Det er sånn det pleier å være og det er jo for så vidt ganske greit. Jeg liker å ha ting gjort og planlegge mest mulig.

Så jeg skal altså prøve å få jobbet mest mulig resten av dagen/kvelden, men før det så må jeg få lagd noe middag. Jeg begynner å bli sulten og da er det jo på tide å starte med maten, tenker jeg. For hvis jeg begynner å planlegge middager fremover på tom mage så tror jeg at magen min kommer til å få et problem. Det er viktig å få i seg nok næring sånn at både kroppen og hodet fungerer som det skal. Og i dag tenker jeg at det blir taco fordi det er godt og lett å lage. Også kan jeg få hjelp av samboeren min sånn at det ikke tar så lang tid. Så kan jeg heller bruke tiden min på å jobbe. Det blir jo mer enn nok tid på kjøkkenet neste måned. Jeg gleder meg skinnsykt mye til å bli ferdig med planleggingen og bare komme i gang med det. Det er jo fortsatt en god stund til ennå, men tiden går fort. Plutselig er vi i april.

Før jeg kan gjøre noe som helst så må jeg få ryddet litt på bordet sånn at det er plass til taco. Det kommer til å bli skikkelig godt. Vi har ikke hatt taco på en stund nå, altså vanlig taco. Jeg har jo lagd så mye annet godt. Taco har vi mest når vi ikke har noe annet å lage. Siden det er så enkelt og vi nesten alltid har kjøttdeig i frysern så er det mye lettere å slenge sammen taco enn mye annet. Så det er altså det som skjer i dag.

Hva gjør du i dag?

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. Jobber halve dager for tiden. Men i dag ble jeg til lunsj av den grunn at det var kake for vi som hadde bursdager. Det var meg i går og Helene og Mari i dag. Litt moro var det pleier og synge Hurra for deg som fyller ditt år til alle som har bursdag. Så det ble mye sang i det siste og litt kake. Elles fikk jeg ny sveis i dag noe som var deilig. Akkurat nå vasker jeg tøy og veit at jeg skal vaske leiligheten i morgen. Mulig det blir en bytur i morgen men bare hvis jeg gidder. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg