Slik blir dagen i dag

Jeg gikk å la meg ganske tidlig i går kveld og det betyr jo da at jeg også våkner tidlig. Jeg ser på klokka og den er bare 03:00, men det betyr jo at jeg har fått en god del søvn. Kanskje jeg bare skulle lagt meg igjen for å sove, men noe sier meg at jeg burde være våken. Nå føler jeg meg uansett helt okay så kanskje dagen i dag kan bli bedre enn de andre. Det er bare å krysse fingrene og håpe.

Hva skal man finne på i dag? Vel, favoritt youtuberen min har kommet ut med en ny video så den må jeg jo hvertfall få sett. Så får jeg se om jeg får lagd noe jeg har hatt lyst til å prøve en god stund nå. Det vil si om jeg finner energi nok til det. Nå har jeg jo nettopp stått opp og er ganske sliten i kroppen, men det pleier å bli bedre utpå dagen. Derfor satser jeg på at jeg klarer å lage noe i dag. Det betyr jo at det kanskje kommer en ny oppskrift på bloggen også. Så da er det vel bare å krysse fingrene og håpe at det blir noe av.

Det har vært noen veldig vanskelige dager for meg i det siste, men jeg håper jo at det nå går riktig vei og at jeg endelig kan komme tilbake til normalen. Allikevel vil jeg ta det litt rolig fordi jeg har ikke lyst til å slite meg så mye ut at jeg igjen ligger rett ut. Så kanskje det blir en film i løpet av dagen også. I tillegg til alt det så skal jeg prøve å få snudd dette døgnet og legge meg tidlig i dag også. Det ville jo vært fint å kunne få døgnrytmen på plass igjen. Nå har den jo vært ganske på villspor en god stund. Jeg har jo ikke noe steder jeg må være eller noe å gjøre på morgenen, men når jeg ikke får sove før kl.06:00 så sover jeg jo igjennom hele dagen og får ikke med meg noe av lyset der ute. I lengden har det slitt på psyken og jeg vil derfor rette opp i det slik at jeg ikke går på en smell psykisk. Kan jeg rette på ting som gjør meg dårlig så må jeg jo gjøre det eller hvertfall forsøke. For jeg må si at jeg har savnet å se lyset der ute. Uansett hvor mye lys man har her inne så er det lyset der ute som løfter humøret i en ellers mørk hverdag.

Og slik går altså dagene nå. Jeg kjemper om en bedre hverdag og forhåpentligvis er det ikke lenge igjen før ting blir litt bedre. For når det kommer til å føle seg bra og skape glede i seg selv så er det kun en selv som kan gjøre noe med det. Man kan ikke sitte å håpe at dagene blir bedre om man ikke gjør en forskjell. Det krever mye jobb med seg selv, men det er alltid verdt det når man føler seg mye bedre til slutt. Er det noe jeg har lært så er det at ingenting kommer av seg selv. Så derfor skal jeg jobbe meg selv og forhåpentligvis kommer jeg meg tilbake til mitt glade selv om ikke så alt for lenge. Og nå får jeg mest sannsynlig hjelp fra kommunen med psyken så da er det jo flere grunner til å smile.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg