Skulle gå tur, men fikk ny bok

Planen for dagen var egentlig å gå en tur, men så våknet jeg så sent. Så mye av dagen har jo da blitt borte og jeg valgte derfor å vente til i morgen med denne turen. Veldig synd når jeg ser ut av vinduet og det er strålende sol, men sånn er det bare. Får håpe morgendagen blir like fin. Jeg har virkelig lyst til å få tatt en lang tur igjen før det begynner å snø. Det er jo meldt snø og vi er jo bare i februar, så det ville jo ikke vært rart om det kom masse snø igjen. Faktisk sitter jeg egentlig bare og venter på det, men jeg håper at det ikke kommer før jeg har tatt hvertfall en tur til.

Siden det ikke blir noe tur i dag så må jeg jo finne på noe annet. Frem til nå har jeg bare sett på Ghost Adventures og ligget på sofaen, men noe skal jeg nok klare å få ut av dagen. Jeg vet ikke helt hva ennå, men det finner jeg vel ut av i løpet av dagen. Ellers så hadde det jo ikke vært feil med en helt rolig dag heller.

Gårsdagen var en veldig rolig dag. Jeg fikk ryddet litt i gangen og tok litt oppvask, men for det meste satt jeg egentlig bare og så på Ghost Adventures. Altså den serien er så spennende og moro å se på. Den ligger på Descovery+ for dere som ønsker å se den. Jeg har allerede kommet til sesong 13 og jeg begynte vel i oktober i fjor eller noe. Så det har gått med noen timer, for å si det sånn. Jeg sluker jo alt som har med Ghost hunting og sånn. Når jeg var yngre elsket jeg å se på Åndenes Makt, men så byttet dem ut mediumene og da var det ikke like moro. Lena Ranehag, Lilli Bendris og Gro Helen Tørum er jo mine favoritter. Jeg har jo til og med samlet flere av bøkene dems hvertfall lest 2 av dem. Den andre siden er jo et tema jeg syns er veldig fascinerende og spennende. Så når det er filmer, serier eller bøker om dette temaet så er jo det noe jeg må ta en nærmere titt på. Ofte finner jeg jo også nye favoritter. Denne gangen var det Ghost Adventures.

Kanskje det er det jeg skal gjøre. Begynne på en ny bok. Ja, jeg tror faktisk jeg skal ta frem en av Lena Ranehag sine bøker. Også må jeg få surret meg til å kjøpe de siste bøkene hennes. Jeg har jo en del bøker jeg ikke har lest, men akkurat disse bøkene tror jeg nok jeg må kjøpe inn uansett. For det er de bøkene som står høyest på ønskelisten. Og når vi først er inne på nye bøker så har jeg faktisk kjøpt en ny bok som kom i posten i dag.

Som vanlig blir jo jeg påvirket av ting jeg leser eller ser på. Inspirasjon til å kjøpe bøker f.eks er jo en av de tingene. Og hele grunnen til at jeg i det hele tatt har kjøpt denne nye boka er fordi den nevnte dette på Ghost Adventures. Jepp, de snakket om det så jeg måtte kjøpe boka. Nå var den ikke så dyr da og jeg tror den kommer til å være veldig spennende, men jeg følte jeg måtte fortelle historien bak hvorfor jeg har kjøpt den først.

Boka heter, som dere kan se på bildet over, The Tommyknockers av Stephen King. Jeg elsker jo Stephen King og han sine historier. Denne har jeg ennå ikke hørt så jeg gleder meg veldig til å starte på den, men det blir nok ikke helt ennå. Dette er definitivt en bok jeg må sette meg god tid til og ha konsentrasjonen på plass for den er ikke bare tykk, men den er også på engelsk. Ja, jeg har kjøpt min første bok på engelsk. Og det blir helt sikkert ikke den siste for jeg har lyst på alle bøkene. Jeg var helt sikker på at jeg hadde en fra før av, men etter å ha sett igjennom bøkene mine så ser det faktisk ikke sånn ut. Så da er faktisk dette den aller første Stephen King boken jeg eier. Da vet jeg hvertfall hva som står på min ønskeliste fremover.

Når det kommer til bøker så er jeg absolutt ikke flink til å sette meg ned og bruke tiden min på dem. Filmer kan jeg se drøssevis av, men jeg føler jeg må bli flinkere til å bruke den tiden på bøker i stedenfor. Så ja, da har jeg vel egentlig planene klare for dagen da. Og selvom jeg sa at jeg ikke skulle lese denne ennå, så ligger den i sidesynet mitt og frister meg. Det blir kanskje den allikevel.

Vel, uansett hvilken bok jeg starter på så skal jeg hvertfall bruke dagen i dag til å lese. Det er vel det eneste jeg faktisk er sikker på akkurat nå, men det heller mot denne nye boka mer og mer altså.

Og da er spørsmålet mitt til dere: Hva slags bøker liker du å lese? 

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Kjekt med bøker. Vil tipse deg om at forhåndsbestillingen av Mammutsalget er startet nå. Kanskje du finner noen artige bøker der? Uansett, ønsker deg en videre fin uke. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg