Skogstur

Som dere ser på overskriften så ble det en skogstur. Jeg hadde egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skulle ta en tur i skogen igjen før til våren, men plutselig hadde føttene min en helt annen plan. Så la meg forklare dere hva som faktisk skjedde i dag.

Jeg tenkte det kunne være bra for kroppen og hodet å ta en liten tur ut. Jeg tok med meg en pose sånn i tilfelle jeg kom over noen kongler på veien, men da jeg kom til krysset (som dere ser utsikten fra på første bilde) så bestemte jeg meg for å gå til den lille skogen rett oppi her.

Når jeg kom til skogen så skjønte jeg fort at det ville bli umulig å komme seg opp dit. Jeg har ikke gummistøvler og siden jeg bare skulle gå en liten rundtur så slang jeg på meg crocs med tykke pusesokker nedi. Så aldri i livet hadde jeg klart meg opp i skogen uten å bli våt på beina og mest sannsynlig syk. Det var ikke bare bekkene som var mye vann i, men stien opp til skogen var blitt til en eneste bekk. Så jeg stod og tenkte litt. Jeg hadde jo lyst til å plukke kongler, men hvor kunne jeg gjøre det? Da kom jeg på skogen jeg pleide å gå lange turer i. Det kunne jo være noen kongler der.

Så da gikk jeg igjennom stien fra mitt nabolag og til neste. Jeg var nødt til å gå veldig sakte, men det gav meg jo tid til å kikke meg litt rundt. Når jeg gikk bortover så fikk jeg øye på mange småfugler og det var så koselig.

Til slutt kom jeg meg bort til skogen og jeg trengte ikke gå mange skritt før jeg fikk øye på kongler. Så jeg plukket en del kongler og tok en del bilder før jeg vendte nesa hjemover. Da kjente jeg at det var på tide å komme seg hjem og hvile, men det var faktisk mye mer enn jeg hadde trodd at jeg kom til å klart. Jeg ble kjempe svimmel noen ganger, men når jeg tok en pause og pustet rolig så gikk det over.

Akkurat når jeg hadde kommet til enden av skogen så fikk jeg øye på fugler, men så var det noe annet inni mellom trærne også. Da fikk jeg øye på et ekorn som løpte elegant på kvistene. Jeg elsker å se ekorn og de flotte halene dems. Desverre hadde jeg ikke med kameraet (som jeg faktisk tenkte på da jeg gikk bortover) så jeg fikk ikke tatt bilde av den.

I tillegg til ekornet så fikk jeg også se en hakkespett som spiste på et fuglebrett i hagen til de som bor rett ved skogen. Masse nydelige småfugler også som var sultne. Så selvom denne turen var tung og slitsom så var det en av mine beste hittil. Det eneste som manglet var å ha med kameraet slik at jeg fikk tatt noen bilder. Jeg tror ikke det kommer til å bli en så lang tur igjen, men tydeligvis vet man aldri med meg.

Jeg kommer ikke til å legge ut noe bilder av konglene jeg plukket i dag, men dere får jo se hva de blir til i løpet av måneden eller neste måned. Grunnen til at jeg ikke legger ut noe bilder nå er fordi det er så mange og jeg vet at det kommer til å ta en stund å få vasket dem, men dere har jo sett kongler før. Det som blir spennende er hva jeg skal bruke dem til.

Så nå har jo jeg litt av en jobb foran meg. Alle kongler må vaskes og puttes i den grønne skuffen der de andre har ligget. Nå er de tatt ut for å få plass til de nye slik at de kan få plass til å åpne seg slik de andre har gjort. Så mosen, konglene og steinene jeg hadde i den grønne skuffen ligger nå i en plastkasse. Jeg tenkte det var bedre enn å mose alt oppi den lille skuffen. Dessuten blir det lettere å hente frem, sette bort om jeg har det i en plastkasse. Da kan den jo bare stå inne i en av hyllene i den store benken i stua.

Men nå skal jeg hvertfall slappe av en god stund før jeg gjør noe som helst. Det var veldig godt med en tur, men det kjennes på kroppen at jeg ikke har vært på en lang tur på en stund. Så kanskje en film passer bra nå.

Følg bloggen på facebook HER

Instagram hobby HER

Instagram goth HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg