Skogstur på Furumo

Å gå i skogen er noe av det beste jeg vet. Dere som har fulgt bloggen min i noen år har jo fått sett ganske mange bilder fra turene i Gjerdrum. Og denne turen var minst like gøy. Jeg og venninna mi tok med oss papirposer og brødpose for å plukke sopp og bær. Det var kjempe gøy når vi først fant kantareller. Ikke bare det, men det var enormt mye tyttebær der også. Så da tok venninna mi seg av soppen og jeg begynte å plukke tyttebær. Selvfølgelig kan ikke jeg gå en tur i skogen uten å ta bilder. Så da ble det photoshoot for soppene og den flotte naturen. Ta en titt.

Det var så mange flotte sopper der, men min favoritt var den som er på bildet mellom de 2 store soppbildene. Den var gull i fargen. Jeg syntes det var så nydelig. Litt vanskelig å se på bildet, men i virkeligheten så glitret den i sola. Det var virkleig en flott opplevelse. Jeg anbefaler dere å virkelig se på naturens detaljer når dere er ute i skogen. For det er så mange skatter der som vi går glipp av hvis vi bare ser fremover.

Det ble som sagt litt sopp og tytterbærplukking. Og det var litt av en fangst vi fikk. Jeg begynte med å plukke litt kantareller, men siden jeg aldri har vært på sopptur før så viste jeg ikke helt hva som var hva. Så jeg bestemte meg derfor for å plukke noe jeg virkelig vet hva er, nemlig tyttebær. Jeg skal lage noe ut av dem, men først skal vi ta en tur til og få plukket mer. Men under her kan dere se fangsten fra denne turen.

Jeg er hvertfall veldig fornøyd. Og når vi kom hjem, begynte venninna mi på middagen. Vi spiste selvfølgelig litt sopp til maten og det var himmelsk. Så hvis du ikke har plukket kantareller i høst, anbefaler jeg deg å gjøre det og steke dem i panna. Det er noe jeg aldri har prøvd før, men det smakte så utrolig godt! Så det må jeg ha flere ganger!

Husk at du kan følge bloggen på Facebook HER for å ikke gå glipp av noe av de spennende innholdet her. For flere bilder og videoer kan du følge meg på Instagram HER. Det er alltid noe som skjer, så det er verdt å følge med.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg