Skogstur

I dag kom jeg meg ut på den lange turen igjennom skogen. Jeg har filmet masse og møtt på noen veldig søte sommerfugler, humler og andre småkryp. Denne turen har vært kjempe fin til tross av været som har blitt lei av å være fint. Det kom noen få dråper mens jeg var ute, men ikke noe stort. Så da kan jeg ikke akkurat klage. Faktisk koste jeg meg skikkelig og jeg ble heller ikke for sliten fordi jeg tok tak i meg selv og vendte nesa hjemover før det ble for mye for kroppen min. Så da har jeg nok krefter/energi i kroppen til å lage midddag i dag også. Noe jeg prøver å bli flinkere på. For man kan kose seg ute i naturen selvom man ikke går så alt for langt. Det viktigste er å komme seg ut. Og det aller beste er at jeg rakk å gå denne turen før det begynte å regne. For når det regner blir bakken bløt og der er det veldig mye gjørme etter en regnskur. Faktisk var bakken litt løs allerede og det har ikke akkurat vært så mye regn i det siste. Så jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut i dag. Og her er noen bilder fra den flotte turen.

Lyngmåler

Rødflekket perlemorvinge

Hvis noen lurer så er det mobilen min jeg tar bildene med. Så når jeg skal ta et bilde av en sommerfugl så må jeg utrolig nærme med mobilen og det krever tålmodighet og varsomhet. Hvis ikke vil sommerfuglen fly vekk før du får tatt et bilde. Det er noe jeg føler at jeg har blitt veldig flink til det siste året. Jeg har jo fått noen veldig vakre bilder av sommerfuglene på nært hold. I dag ble det ikke så veldig lett å få fine bilder. Bildene blir mye finere når jeg har riktig lys, altså solen. Den var jo ikke akkurat så veldig hjelpsom i dag, men bilder ble det da uansett og sommerfuglene er jo utrolig vakre. Jeg syns det er så stilig å se alle de flotte mønstrene på sommerfuglene (og møll). Alle de nydelige fargene. Faktisk så jeg en utrolig vakker sommerfugl da jeg gikk til myrgruvefossen. Den var hvit med oransje tupper. Dessverre var ikke den så fotogen av deg, men hvem vet. Kanskje jeg får et bilde av en slik sommerfugl i løpet av sommeren. Det er lov å håpe og ønske.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Sommerfugler il sjelden sammarbeide når non vil ta bilde av de. Men jeg har da tatt noen slike bilder. Flotte bilder av frodige vekster i skogen. Det lukter så godt av skogen når det har regnet. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg