Siste psykologtime

I dag hadde jeg min siste samtale med psykologen min på DPS i Jessheim. Det føles jo bra å ha kommet så langt, men det er også veldig trist å avslutte hos henne. Hun var veldig lett å prate med og hun har hjulpet meg på god vei til å få det bedre med meg selv. Med gode tips og råd har jeg nå en måte å jobbe med meg selv på. Nå er det egentlig bare å vente på svar fra kommunen og se hva de sier angående fremtidige planer i samarbeid med dem.

Dagens samtale handlet mest om hva jeg har oppnådd og hvordan jeg føler at disse timene har hjulpet meg. Vi snakket også om mine selvmord og selvskadingstanker som jeg ennå sliter med, særlig mot vinteren. Selvom jeg har disse tankene så har jeg lært å håndtere dem. Jeg har funnet en måte å leve med dem på. Selvom jeg gjerne skulle vært foruten dem så er det hvertfall en start å føle at man har kontroll.

Vi snakket også om hvordan jeg føler meg fanget i min egen kropp når jeg har vondt og ikke orker noe. Allikevel prøver jeg å finne det positive i livet mitt og fokusere på det. For jeg vet at livet mitt ikke bare er mørkt. Jeg har mye å være glad for og mange solfylte dager i livet mitt. Det kan så klart bli veldig tungt og vanskelig, men psykologen har hjulpet meg til å jobbe med meg selv og finne frem det positive.

Jeg har utfordret meg og pushet grensene mine. Dette fikk jeg veldig skryt for og hun mente at jeg kom til å klare dette hvis jeg jobbet like bra som jeg har gjort til nå. Så ja, det var mye skryt og jeg fikk øynene opp for at jeg har kommet et godt stykke på vei til å få det bedre med meg selv.

Nå skal jeg slappe av og ta det helt med ro for denne dagen har vært tung. Alt jeg har lyst til nå er å sove, men det er kanskje litt for tidlig for det akkurat nå. Så da får jeg heller se på en film nå som vi har Disney+. Det er jo så mange fine filmer å velge mellom.

Også får vi se hva jeg orker av blogging resten av dagen. Akkurat nå skal jeg legge vekk mobilen for en stund hvertfall. Disse psykologtimene tar knekken på meg, men hva skulle vi gjort uten? Jeg hadde definnetivt ikke hatt det så bra med meg selv som jeg har nå. Så én slitsom dag er det absolutt verdt!

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg