Shopping, mat og mye mer

Da har vi kommet oss hjem og det er godt å kunne slappe av igjen. Jeg kjenner jo at det å dra i butikken er ganske krevende psykisk, men det er jo viktig å utfordre seg selv litt. Derfor er jeg alltid glad for å kunne ta en tur i butikken, selvom det kun er for en liten tur. I dag ble det en liten tur innom telenor for å skaffe samboeren min et deksel til mobilen sin. Da fikk jeg også svippet innom et par butikker for å se etter halloween dekor. Vi skulle egentlig bare på Nille, men TGR var rett ved siden av og de hadde noe jeg hadde veldig lyst på. Jeg venter fortsatt på at Nille skal få inn den ene tingen jeg har lyst på hos dem, men de har ikke fått den ennå. Så da ble det heller et par ting fra TGR enn Nille. Kanskje jeg finner den neste gang vi tar en tur, men det blir en liten stund til.

Om du lurer på hva jeg har kjøpt så tenkte jeg å lage en liten video av det litt senere, men jeg tenkte jeg skulle få mest mulig av det jeg har bestilt før den tid. Så kanskje jeg lager videoen om et par uker. For jeg vet jeg kommer til å ta en handletur igjen når jeg får penger. De har jo så vidt begynt å få inn halloween dekorasjoner i butikkene. Så det er vel uansett litt for tidlig for halloween shopping. Frem til jeg får penger igjen får jeg vel bare vente og håpe at jeg vil få tak i den ene tingen på Nille og at TGR eller noen andre har fått inn noe fint til da. De haddde jo så vidt begynt å sette ting på plass i butikken på TGR når jeg gikk inn der. Så jeg er jo veldig spent på hva de har når jeg kommer tilbake.

Neste gang jeg skal ut på en slik handletur så blir det også den siste turen jeg tar for å handle halloween dekorasjoner. Nå har jeg brukt utrolig mye penger i år på nettopp det og jeg tenker som så at det kommer flere år og helt sikkert andre ting i fremtiden som jeg kanskje får lyst på. Da er det jo greit å kunne ha litt plass igjen til det. Og ikke minst er det greit å bruke penger på litt andre ting fremover.

Når det kommer til juledekorasjoner så blir det nok ikke så mye innkjøpt av det. Om jeg kommer over noe jeg virkelig har lyst på så kanskje jeg kjøper det, men jeg har også utrolig mye mer til jul enn jeg har til halloween så det er ikke noe jeg trenger. Derfor tenkte jeg heller å spare opp til noe helt annet som jeg har ønsket meg en stund nå og det er minnetatoveringen jeg har snakket om en stund nå. Hvis du ikke har fått det med deg så er det til minne om mitt kjære tantebarn som bare ble 13 år gammel. Jeg har grublet lenge på hvordan jeg vil ha den og endte til slutt opp med at jeg vil ha Stitch og navnet til tantebarnet mitt. Så da er det vel bare å spare opp så mye man kan. I tillegg skal jeg betale en tatovering til samboeren min som vi har snakket om. Dette er jo mye penger så da får vi se når det blir. Og derfor har jeg valgt å ikke bruke så mye penger på juledekorasjoner og heller spare til andre ting.

Så det blir en shoppingrunde til nå i år som jeg hvertfall har planlagt og så blir resten egentlig bare turer for å handle mat. Og så får vi se hvor mange måneder det vil ta å spare opp til disse tatoveringene. Ikke minst når vi faktisk får tatt dem. Mye skjer før den tid, men det er hemmelig. Egentlig skulle jeg ikke si noe om dette heller, men jeg har jo snakket om denne tatoveringen før så det er jo egentlig ikke noe hemmelighet at jeg vil ha den. Jeg viste bare ikke hvordan jeg skulle få råd til den, før nå. Det å kutte ut julehandel (dekorasjoner) er ikke akkurat noe som er så stort for meg som har så mye flott fra før av.

Men la oss fokusere på halloween først og den siste shoppingturen som da vil bli om ca. 2 uker. Jeg gleder meg og håper jeg får kjøpt masse fint som jeg kan vise dere i en siste halloween dokor video nærmere halloween. Også blir det en video til med halloween tema som jeg har planlagt. Den er jo litt spent på hvordan jeg skal lage. Utenom det så kommer jo også en planteoppdatering. Den kommer ut neste tirsdag fordi jeg hadde rotet litt med når samboeren hadde høstferie. Egentlig skulle den ut i dag, men jeg har ikke fått filmet alt. Så da blir det ikke noe oppdatering på plantene før videoen blir lastet opp. Da blir det jo ekstra spennende å se hvor langt de faktisk har kommet. For da må jeg faktisk filme alt sammen på nytt fordi det har skjedd ganske mye siden jeg filmet det jeg alt har, men det gjør ikke noe. Dessuten liker jeg å gjøre det skikkelig når jeg først skal gjøre det. Så får vi se hva slags video jeg får lastet opp til fredag. Jeg har nemlig ikke fått planlagt noe, men det kommer et eller annet.

Nå tenker jeg å starte på middagen og det er noe jeg virkelig gleder meg til. Noe spennende som jeg har hatt lyst til å lage en stund nå. Igjen kommer det oppskrift etter at oktober er ferdig. Så jeg får noen oppskrifter som skal ut neste måned på grunn av halloween og spooky season. Når man først skal ha et tema på bloggen så må man jo holde seg til det. Også må jeg bare beklage for at det ikke kom noe oppskrift på bloggen i går. Jeg var utslitt og siden facebook var nede så fikk jeg heller ikke delt noen link på gruppa der som gjorde at jeg ikke ville bruke tid og energi på noe som nesten ingen kom til å se uansett. Hvertfall ikke når den energien ikke var til stede, men i dag føler jeg meg mye bedre og håper at jeg klarer å få bloggen tilbake til seg selv. Vi får vel bare vente og se.

Følg meg her (linker):

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg