Se så fint det ble

Gårsdagen startet ikke veldig bra. Jenta mi dro ganske tidlig og det gjorde veldig vondt. Jeg stod i vinduet og så at hun kjørte sin vei. Tårene trillet nedover kinnene mine og det føltes ut som at hjertet mitt gikk i stykker.

Min løsning på smerten var å sette på musikk så høyt det gikk og bare danse. Det hjalp og jeg følte meg til slutt mye bedre. Da bestemte jeg meg for å rydde og vaske her hjemme.

Jeg startet med stua. Der hadde jeg allerede fjernet all julepynten. Også hadde jeg så vidt begynt å dekorere etter å ha tørket støv, men det var en del igjen. Så jeg gjorde meg ferdig i stua, fikk opp alle kasser og ryddet bort ting som ikke skulle være her. Fikk også pyntet ferdig hele stua, som dere kan se på bildene over.

Når jeg først hadde startet, kunne jeg likså godt rydde og vaske ned hele kjøkkenet. Så det var akkurat det jeg gjorde. Jeg tok ut søppel, ryddet vekk noe kasser og ting som ikke skulle stå der. Så var det bare å rydde og vaske benkene. Til slutt ble det jo veldig bra. Men som dere ser så er det fortsatt en ting som mangler og det er en komfyr. Vi jobber med saken, men for øyeblikket må vi være kreative. Heldigvis har jeg både air fryer og alt mulig som vi kan bruke til å lage mat.

Ellers har jo peisen vært veldig bra å ha når vi skal varme opp ting. Det har vært flere ganger at vi har varmet opp grøt i en kjele og det fungerer faktisk veldig greit. Mat blir det jo uansett.

Men tilbake til gårsdagen. For det skjedde faktisk ganske mye i løpet av dagen. Jeg snakket med mamma som var så snill og hentet et nydelig, lite pyntebord til meg. Hun kom opp til meg med det og jeg fikk en litt forsinket bursdagsgave. Og gjett om jeg ble glad. For bursdagsgaven min passet perfekt på bordet hun hentet.

Det ble jo perfekt sammen. Men jeg har lagt merke til at de gulldetaljene på bordet ikke er veldig bra malt på. Det ser ut som noen bare har tatt en veldig stor pensel og strøket over de vakre detaljene. Så jeg kommer til å fikse litt på bordet en dag, sånn at detaljene blir mye finere. Men det krever en veldig stødig hånd og da må jeg være uthvilt og bra i kroppen. Så det blir et prosjekt til våren, tenker jeg.

Men ting som jeg har fått gjort er å henge opp vårt første bilde på veggen. Som dere kan se på bildet over, av bordet så henger det over der. Og jeg syns det passer perfekt. Alt henger sammen og passer så bra. Nå føles det ennå mer som et hjem. Men dette er jo bare det første bildet. Vi må jo ha mer på veggene enn som så. Det blir spennende å se hvordan det blir her når vi er helt ferdig.

Nå har dere fått en liten titt på hvordan vårt nye hus ser ut. Det vil komme flere bilder etterhvert, men det tar tid å få tak i møbler når man ikke har så mye penger. Så her får man bare smøre seg med tålmodighet.

 

2 kommentarer
    1. En slik avskjed er tøff men jeg er sikker på at dere har snakket sammen etter det. Så flink du er og pent ble det. Fint pyntbord du fikk. Musikk og dans er fin terapi for mange. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg