Scrappe eller ikke?

Da har også jeg våknet. Det ble en sen kveld i går, men problemet var nok heller at jeg var helt utslitt. Så jeg har sovet ganske lenge i dag. Når det kommer til huset jeg har lagd så skal dere få se det i løpet av dagen. Jeg har veldig lyst til å vise dere det med lys inni og det må vi dra å kjøpe. Samboeren min må ned på butikken i dag så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg ville egentlig vise dere det med en gang jeg stod opp, men hvis jeg kan få vist dere det med lys inni så venter jeg gjerne noen ekstra timer på det. I mellomtiden har jeg lyst til å begynne på et nytt hus. Om jeg burde er en helt annen sak. Dagen flyr jo fra meg så fort jeg tar i hobbyutstyret, men det er jo fordi det er så gøy. Jeg glemmer alt annet når jeg holder på med en hobby.

Så hva skal jeg gjøre i dag? Først fremst burde jeg få ryddet litt på bordet. Uansett om jeg skal holde på med scrapbooking eller ikke. Det blir utrolig mye småbiter av papir når man lager hus. Der har vi hvertfall førsteprioritet når jeg er ferdig med å blogge. Også tror jeg egentlig jeg bare kommer til å sitte her og pusle med et nytt hus. For helt ærlig klarer jeg ikke tenke på noe annet. Det var så gøy å lage det huset så nå har jeg bare lyst til å lage et større og enda mer detaljert hus.

 

Å sitte her og scrappe er ikke så ille for kroppen. Klart jeg får litt vondt i ryggen av å sitte bøyd, men resten av kroppen har det hvertfall ikke så ille. Så lenge jeg har nok energi og føler meg bra i morgen så kan jeg scrappe så mye jeg orker i dag. I morgen kommer nemlig venninna mi på besøk. Forrige gang vi avtalte så måtte hun jobbe, men vi får krysse fingrene og håpe at hun får kommet i morgen. Det blir veldig koselig. Jeg har jo ikke sett henne på veldig lenge. Faktisk har jeg ikke sett noen andre enn samboeren min på veldig lenge. Som regel holder jeg meg inne eller rundt i nabolaget og her kjenner jeg jo ingen.

Etter at psykologtimene på DPS i Jessheim sluttet så har jeg følt at det har manglet noe. Torsdager tenker jeg fortsatt “Oi, i morgen skal jeg ha psykologtime”, Men jeg skal jo ikke det. Jeg savner å ha noe viktig og nødvendig å gå til. Heldigvis har jeg fått godkjent hos kommunen så jeg går egentlig bare å venter på at jeg skal starte der. Først blir det jo en samtale for å se hva de kan hjelpe meg med. Jeg håper hvertfall de kan hjelpe meg. Den siste tiden har vært utrolig tung og vanskelig. Det er derfor jeg prøver å fokusere på husarbeid og hobby. Da går jo tiden litt fortere enn at jeg skal sitte å gruble på alt dette med kommunen og hjelp. For jeg vet jo at jeg trenger hjelp, men jeg er ikke så flink til å vise det eller snakke om det. For når jeg klarer å komme meg ut av døra så er det lett for meg å komme i godt humør, men når jeg er hjemme og ikke har noe jeg må gjøre så er det dager jeg føler at jeg blir slått i bakken. Jeg får vel bare prøve å fortelle ting som de er også får de bestemme hva jeg trenger av hjelp fremover.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg