Scrapbooking: pariserhjul

Skal jeg være helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg kom til å klare og sette sammen et pariserhjul av papir, men det viste seg at det var mulig. Jeg hadde sett et veldig flott pariserhjul på Pintrest, men jeg har ikke halvparten så mye fint å pynte med så denne gangen ble det maling på hjulet og huset. Jeg hadde jo ikke nok papir til å dekke hjulene like engang så jeg må nok kjøpe inn noe etter hvert hvis jeg vil lage noe sånt som dette igjen. Jeg er allikevel veldig fornøyd med hvordan dette pariserhjulet ble. I tillegg til at det er fint så kan det faktisk snurres på.

Så la oss se hvordan det ble også kan jeg fortelle hvordan jeg lagde det etterpå.

Og her er altså mitt nyeste prosjekt ferdig. Nå står det på den nye benken i stua, men jeg har lagt det ut på finn så hvis det skulle bli solgt så får jeg lage en ny ting som kan stå der. I tillegg har jeg lagt ut huset jeg lagde også. Blir det solgt er jo det supert, hvis ikke kan de stå her til pynt. Det er bare det at jeg har så mange idèer til nye prosjekter og jeg har faktisk ikke plass til det. Så før jeg eventuelt får solgt noe så er det begrenset hva jeg kan lage, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan lage noe mer. Neida, jeg har lyst til å begynne på et stort prosjekt til også får vi se om jeg får plass til noe mer enn det.

Nå skal jeg hvertfall fortelle dere litt om hvordan jeg lagde pariserhjulet. Jeg kan med en gang si at det ikke var lett. huset var ganske greit å sette sammen, men jeg måtte jo bruke tapetkniven for å skjære alle de firkantene på toppen og det var en del jobb. Først måtte jeg måle og tegne opp og så var det å skjære vekk annenhver firkant. Det samme gjorde jeg meg vinduene. Jeg syns det er så fint med ekte vinduer slik at man kan sette inn et LED lys og få den effekten.

Så var det pariserhjulet. Da tok jeg en liten asjett og tegnet opp hjulet (fordi jeg ikke eier en passer). Så var det å finne midten og tegne på alle detaljene. Til slutt måtte jeg skjære ut alle detaljene med tapetkniv. Ja, den kniven blir flittig brukt til scrapbooking. Til slutt fikk jeg lagd de små vognene. For dere som scrapper så vet dere jo hvor enkelt det er. Jeg fikk så malt og satt på mønsterpapir. Så kommer den vanskelige delen som er å sette sammen. For at hjulet skal klare å bevege seg så har jeg brukt et papirsugerør til å feste hjulet til stolpen. Jeg brukte også sugerørene til å henge opp vognene. Og det var egentlig det. Nå har jeg et pariserhjul i stua med lys inni og et bevegelig hjul. Også må jeg jo si at hele dette har jeg altså lagd selv, uten å ha fulgt noe mal (annet enn min egen). Jeg lagde mal etter hvert som jeg bygget. Så hvis jeg er så heldig å få solgt denne så kan jeg lage en ny uten problemer (hvis jeg vil det).

Og det var altså slik jeg lagde pariserhjulet. Kanskje ikke den beste forklaringen, men jeg kan ikke akkurat si at jeg er så veldig flink til å forklare ting heller. Uansett var det veldig gøy å lage den. Jeg liker en utfordring så derfor gleder jeg meg til neste prosjekt. Det blir ikke i dag, men kanskje til uka. I mellomtiden har jeg andre ting å gjøre. Jeg kan ikke sitte her og scrappe hele høsten og vinteren. Dessuten får jeg besøk i dag så da er det ingen tid for scrapping.

Fortell meg gjerne hva du syns om pariserhjulet.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg