Savner dette stedet

Jeg har ennå ikke kommet meg i seng, men sånn er det alltid når vinteren og mørketiden er her. Døgnet blir snudd oppned og noen ganger får jeg ikke sove i det hele tatt, men det er jeg jo vant med. Så for meg gjør det ingenting. Samboeren min var også våken tidlig i dag og jeg spurte derfor om han ville se en julefilm med meg. Som regel har enten han eller jeg ikke orket det, men nå på morgenen ble det altså det.

En film som vi ser sammen og som faktisk er en av de flotteste julefilmene jeg har sett, er Klaus. Om du ikke har sett den så burde du virkelig det. Denne filmen har alt fra drama til lykke og sorg. Den har magi og vil definitivt få deg til å både smile og gråte. Ja, hvis du vil ha en anbefaling fra meg så er denne nettopp den filmen du burde se.

Dette var også julens første film vi har sett sammen. Som regel sitter jeg på natten og ser på filmer alene, mens han ligger å sover. Grunnen er så enkel som at det er da jeg orker å se noe som helst som jeg virkelig må følge med på. På dagtid ligger jeg jo som regel å sover uansett, men nå fikk vi altså sett en film sammen. Og det er alltid så koselig når vi først setter oss ned i stua sammen og ser på film. Forhåpentligvis blir det mer av det fremover.

Utenom det har jeg brukt natten på å sminke meg og lage tiktok videoer. Jeg fikk  plutselig veldig lyst til å sminke meg og når jeg først ble veldig fornøyd med sminken så måtte jeg jo gjøre noe ut av det også. Det syns jeg er så fint med TikTok. Man kan ha på skikkelig mye sminke som man kanskje ikke hadde gått ut med blant folk. Også trenger man ikke ta seg selv så høytidelig heller. Jeg gjør det hvertfall bare for moro skyld. Det som er ekstra fint med den plattformen er jo at cosplayere kan lage videoer og bruke hobbyen sin til å ha det gøy. Hvor andre steder kan egentlig en cosplayer vise frem cosplay som de har jobbet med og lagt mye arbeid i? Klart man kan legge ut bilder på Instagram, men på TikTok kan man jo virkelig ha det gøy. Så denne plattformen har jeg faktisk blitt veldig glad i. Og hvem vet, kanskje jeg en dag begynner med cosplay igjen selv.

Noe ikke alle vet er at jeg var veldig glad i arrangementer som Desucon. Der kunne cosplayere osv. kle seg ut og møte andre med samme interesse. Det var også mye enklere å snakke med folk på slike steder og man fikk nye venner på Desucon. Et sted jeg virkelig savner utrolig mye. Så TikTok er jo egentlig en erstatning for Desucon i mine øyne. Der får jeg se alle disse menneskene som cosplayer og jeg kan sminke meg, kle meg ut osv. selv. Ikke helt det samme, men det er hvertfall gøy.

Bildene i innlegget er tatt rett før jeg spilte inn TikTok videoer. Hadde det ekstra gøy med sminken i dag.

Flere som bruker TikTok? Hva bruker du den til og hvilke type videoer liker du å se på?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg