Savner å ha hund

Da ble det faktisk en ganske avslappende dag i dag. Det var veldig deilig etter gårsdagen. Jeg har egentlig bare sett igjennom alle bildene som er fremkalt, sett på TV også ble det en liten runde med baking. Dagens middag ble til slutt taco fordi jeg hadde tatt opp kjøttdeig. I morgen blir det koteletter. Det gleder jeg meg skikkelig til, men nå er jeg mett. Jeg lagde ostebriks og jeg tror jeg spiste 1 for mye. Så nå ligger jeg rett ut på senga. Jeg har ikke fått skiftet på senga og jeg har ikke fått dusjet. Grunnen til det er jo at jeg var så heldig å få menssmerter og det tar jo mye av min energi bare det. Nå har jeg sluppet ganske billig unna etter at jeg begynte på p-piller. Det er jeg overlykkelig for. Før jeg begynte på disse pillene så lå jeg dobbelt i senga og hylgrein fordi det gjorde så vondt. Det eneste som hjalp var å sove. Tror dere jeg klarte å sove? Neida! Selvfølgelig ikke. Men jeg hadde verdens beste hund som faktisk ble med meg opp uten at jeg spurte, han ble med opp i senga og la seg ved siden av meg. Han så til og med på meg med et bekymret blikk som om han spurte om alt gikk bra med meg. Oliver var min beste venn og betydde alt for meg så det å ikke ha han i livet mitt mer er ganske ensomt. Han lå i senga med meg, han lå i sofaene med meg, vi var ute sammen. Han gikk ikke langt bort fra meg for å si det sånn. Han lå til og med ved beina mine når jeg spiste middag.

Nå må jeg klare meg selv. Før når jeg har vondt så orker jeg nesten ikke mennesker rundt meg. Jeg føler at jeg blir smågal hvis det er for mye lyd og folk som beveger seg. Så akkurat nå var det litt deilig å ikke ha noen i stua, men resten av måneden vil jeg jo ikke sitte her alene. Vi skulle egentlig hatt en hund, men vi får ikke lov av huseierne. Det syns jeg er veldig kjipt. Det står liksom ikke på økonomi annet enn at sånn hund jeg ønsker meg koster jo veldig mye for å skaffe seg.

Oliver var mye mer enn en hund for meg, mye mer enn en venn også. Han var terapi, selskap og han gjorde meg avslappet, fikk meg i bedre humør og gjorde livet lettere for meg. For meg var den hunden helt magisk. Derfor ønsker jeg meg en liten hund med en av de rasene som han er. Jeg har egentlig ikke lyst på en renraset papillon eller chihuahua. Nei, det må være en mix av noe når vi først skaffer oss hund. Når det blir får vi se på.

Men nå kjenner jeg at det er på tiden å ta seg fem minutter på senga. Jeg er helt utslitt nå. Åh det hadde vært så deilig om jeg plutselig bare hadde sovnet nå og sovet helt til seint på morgenen. “Please!”

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg