Samboeren donerte håret sitt

Så lenge jeg har vært sammen med samboeren min har han hatt langt hår. Vi har snakket om det at han ønsket å donere håret sitt til noen som trenger det mer. Jeg syns jo dette er en veldig god og fin sak. Har man langt og sunt hår så er det jo fint å kunne donere det slik at det kan lages parykker til de som har mistet håret på grunn av sykdom. For en stund siden gjorde jo tantebarnet mitt det og i dag var det samboeren min sin tur.

Selvfølgelig var jeg veldig spent på hvordan han kom til å se ut med kort hår. Jeg syntes jo det lange håret hans var veldig fint på han og det er sånn jeg kjenner han, men jeg har jo også sett han med kort hår på bilder. Så det var ei spent jente som ventet her hjemme når han dro til frisøren.

Jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan håret hans ser ut nå, men først har jeg lyst til å dele noen bilder av hvordan håret var før.

Ja, over her kan dere altså se hvor mye han faktisk har fått klipt. Bildet til venstre er av håret hans rett etter dusjen fordi vi holdt på å glemme og ta et før-bilde. Som dere kan se så er det ikke så mye hår igjen, men i denne varmen er det jo bare godt. Han ble hvertfall veldig fornøyd og det er jo det viktigste. Min mening betyr jo ikke like mye, men jeg syns også det var veldig fint. Også tror jeg at han kler det meste. Så lenge han ikke klipper bort alt så er jeg fornøyd. For mannfolk med helt kort hår er ikke min greie.

At håret gikk til en god sak i tillegg er jo helt fantastisk. Skulle ønske jeg kunne gjort noe sånt, men jeg har jo ikke tålmodighet til å vokse ut håret uten å farge/bleke det ihjel. Så at de som har naturlig, vakkert hår gjør dette er jo noe som treffer meg da. For det er noe som hjelper en annen person sin hverdag. Det høres kanskje veldig lite ut, men en parykk kan faktisk gjøre en så stor forskjell i noen sitt liv. Og da er det jo fint at det finnes så flotte mennesker som samboeren min og tantebarnet mitt som klipper håret og gir det til en så god sak. Så det er noe jeg håper at folk gjør mer av. For håret vokser jo ut igjen om man ønsker det, men å miste håret ufrivillig er noe helt annet.

Har du langt hår og kunne tenke deg å gjøre dette? Spør i din frisørsalong om de donerer hår sånn at du også kan hjelpe noen som har det tøft.

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg