Så tenner vi 1 lys i kveld

… Vi tenner det for glede. Det står og skinner for seg selv og oss som er til stede. Så tenner vi 1 lys i kveld. Vi tenner det for glede.

Ja, i dag er det altså første søndag i advent og det betyr jo at første lyset skal tennes. Dette syns jeg alltid er så koselig. En ting er å tenne lys i telysholderene, men dette er noe helt annet. Man får en helt spesiell følelse inni seg. Julestemningen ligger i luften og smilet kommer frem i alles fjes. Så ja, dette er noe jeg syns er veldig koselig. En liten ting i julen som betyr så mye.

Og siden jeg ikke har noe adventsstake så måtte jeg jo lage et skikkelig koselig fat med 4 lys. Så her får dere se hvordan lysfatet mitt ser ut til advent.

Det er litt mørkt på grunn av flammen, men jeg har de 3 kubbelysene jeg kjøpte fra Lavpriskurven. De var mye mindre enn jeg trodde, men det passet jo veldig bra til fatet da. Ved siden av er det fjerde lyset, en snøkrystall. Foran har jeg pyntet med en fugl, kongler og en julekule. Grunnen til at den ikke henger på juletreet er fordi den egentlig hadde xen sitt navn på, men det er rivd av for lengst. Også vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med den fordi jeg har ikke vinyl (som resten av kulene er skrivd med). Dette er julekuler jeg kjøpte av svigerinna mi. Jeg skulle gjerne hatt navnet til samboeren min på, men vi får se hva det blir til. Så derfor ligger den som pynt på fatet. Den passer veldig godt inn da. Jeg syns hvertfall det.

Så her er altså årets adventsstake/fat. Jeg har tent julens første adventslys og sett på en skikkelig koselig film. Innlegg om filmen kommer senere, men det var utrolig koselig å ha dette lyset ved siden av tven. Jeg har nemlig satt det hvite, runde bordet ved siden av tvbenken. Det ble så koselig. Så her sitter jeg og koser meg med julefilmer og levende lys. En skikkelig fin avslutning på dette årets første søndag i advent.

Hva har du brukt første søndag i advent på?

Husk at du kan følge bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg