Så snakker hu om vekt, kosthold osv.

Nå har jeg lagret mye spennende på pintrest. Det er vel det jeg har gjort siden jeg kom hjem. Bare sjekket ut masse random oppskrifter som er sunne. Dette blir veldig spennende fordi jeg har faktisk satt opp en liten matplan fremover og det er ting jeg aldri har lagd før, heller aldri smak før. Dette blir noen veldig interessante dager fremover fordi jeg har faktisk mye jeg har lyst til å prøve ut. Jeg ønsker ikke å avsløre dette før jeg har bilder å vise, men jeg tror det kommer til å bli ganske gøy og definnetivt totalt annerledes enn hva jeg er vant til. Man må jo bare prøve ut nye ting og eksperimentere på kjøkkenet. Plutselig finner man nye favoritter eller så blir det bare gøy å prøve det ut. Kanskje noen ting ikke faller helt i smak, men sånn er det bare. Jeg gleder meg hvertfall veldig og jeg kan avsløre såpass at det blir mye grønnsaker fremover og  mange fancy oppskrifter. Jeg kommer til å gi en skikkelig tilbakemelding på rettene fordi det er ikke akkurat kjøttkaker eller taco vi skal spise fremover. Mange har kanskje ikke engang sett noe lignende så det blir jo utrolig spennende. Kanskje jeg finner noe som andre har prøvd eller vil prøve. Da må dere bare si i fra i kommentarfeltet for da vil jeg høre deres mening.

Nå skal vi jo prøve å gå ned i vekt ved å spise sunt og holde oss i aktivitet. Jeg har som må å gå ned 5 kg i løpet av denne måneden. Det blir veldig spennende å si om jeg klarer det eller om jeg kommer til å bli skuffet.jeg skal hvertfall gå inn for det og ha en sunn livsstil fra og med tirsdag. Grunnen til dette er at jeg ikke har de riktig ingrediensene og samboeren min skal i butikken på mandag for å kjøpe inn til tirsdag. I morgen og mandag har jeg satt opp chiliboller og pølser dagen etter. Det er så klart mye bedre enn pizza, hamburger og kebab. Jeg skal prøve å holde meg unna fastfood hele måneden og se om det går. Med så mye godt som jeg har planlagt så tror jeg det skal gå greit, men vi får se hva som skjer.

Hittil har jeg faktisk klart å holde meg til å drikke vann utenom de to 0,5l boksene med energidrikk her om dagen. Som regel har det gått i soda stream brus og sukkerfri saft så jeg syns jeg har vært ganske flink. I dag er det jo lørdag så da ble det litt brus, men jeg drakk vann til rekebaguettene. Når har jeg en liten solo og en energidrikk i kjøleskapet så vi får se om de klarer å stå helt til lørdag igjen. Jeg har veldig lyst til å klare å la brusen stå hvertfall. Vi får se om jeg har kontroll over sukkersuget eller om det fortsatt er for sterkt. Jeg har spist minimalt med godteri så jeg har jo trua på at jeg klarer dette også. Kan jeg slutte å snuse på dagen så tenker jeg at alt er mulig for jeg var ganske avhengig av den.

Alle vil jo gjerne gå ned i vekt hvis dem har noen kilo ekstra på kroppen og det er jo forståelig. Jeg er jo sånn selv, men jeg har også forstått at man kan ikke slutte å spise, spise ting man egentlig ikke liker eller vil ha, kutte ut alt man er vant til osv. Det er ingen lett vei å gå for å miste disse kiloene. Diett er et ord jeg ikke vil bruke! Jeg vil heller ikke legge meg i hardtrening fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å klare og fullføre og holde på resten av livet. For med en gang man stopper så går jo kiloene tilbake. Man må finne en balanse i livet som passer for deg. Jeg kan ikke si at du skal spise sånn og sånn eller trene sånn og sånn. Du må finne din egen balanse som du føler at passer for deg og som du vet at du vil trives med resten av livet. Vi er forskjellige, kroppene våres oppfører seg forskjellig, klarer mer/mindre enn andre, trenger mer/mindre enn andre og man må nesten bare finne ut av hva som er beste måten å komme i form, gå ned i vekt og føle seg vel. Sånn er det bare. Det finnes desverre ikke én fasit for alle mennesker i verden. Noen går fort ned og andre må jobbe hardere. Det er steinharde sannheten. Jeg har slitt med vekten så lenge jeg kan huske. Jeg har aldri vært slank. Alltid hatt litt mage, lår, rompe og overarmer. Jeg prøvde å trene skikkelig hardt for noen år tilbake, men det endret ikke på vekta eller kroppen min. Jeg trente lenge og jeg drakk mye vann. Jeg trodde jeg skulle bli slank og fin i løpet av 1 år og hadde store planer, men det er ikke sånn det fungerer. Det er en utrolig lang prosess og det krever enormt mye tålmodighet, men jeg vet at en dag vil jeg komme meg tilbake til den jeg engang var. Jeg hadde mage, rompe, lår og overarmer med litt ekstra fett, men jeg var fornøyd. Så dette er en lang vei å gå. Forhåpentligvis hjelper det å spise sunnere og bevege seg mer, men det vet jeg ikke før jeg har prøvd. Det finner vi ut neste måned. Jeg har gått på vekta nå 1. Mai og skal ikke på der før 1. Juni igjen. Dette blir spennende. Jeg tenker jeg kommer til å skrive et lite innlegg om hele denne måneden, vekten nå og neste måned. Det kan jo bli spennende. Jeg hater egentlig å dele vekta mi, men gjør ikke alle det? Jeg er den jeg er,veier det jeg veier. Samme det vel. Man må gi F*** en eller annen gang i løpet av livet. Kanskje på tide å begynne med det nå. Hva er egentlig så farlig med å si hva man veier? Jeg forstår det egentlig ikke. Det er bare et tall. Det har ingenting med hvordan menneske man er om man veier 60 kg eller 120 kg. You’re beautiful no matter what number it is! Det er hvertfall min mening.

2 kommentarer
    1. Gleder meg sååå masse til å se all den spennende maten du har planlagt fremover :D! Deilig hvor ærlig du er, ikke som alle de folkene som får det til å virke som en dans på roser, med både oppturer OG nedturer.

      Og du har egentlig helt rett. Hvorfor er man så redd for å si vekten sin? Det et et helt ubetydelig tall som ikke sier en dritt om hvem du er som person. Har faktisk aldri tenkt over det. Wow..

      1. Så godt å høre. Ja, jeg syns det er viktig å ikke pynte på livet. Livet har opp og nedturer og vi har alle bagasje å bære på. Hihi, nei jeg syns det er viktig å ha personligheten i fokus og ikke vekt. Vi er alle like mye verdt og like flotte alle sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg