Så mange spennende frø

I fjor handlet jeg mange spennende frø. Endelig var det på tide å legge noen av dem i potter med jord. Januar er måneden man sår paprika og chili. Så jeg tok ut alle frøposene fra skapet, hentet et brett med plastpotter og satt i gang med å så frøene.

Alltid når jeg skal så frø, bruker jeg eggeskall som jeg har knust. Det blander jeg inn i jorda for ekstra næring. Også bruker jeg såjord. Bruker du vanlig plantejord så kan frøene bli ødelagt. Er du usikker kan du spørre i hagebutikken om hvilken jord som passer best.

I år skal jeg prøve ut noen nye sorter. Og dem jeg har valgt denne gangen er:

Chili: Tobasco, dragon breath, habanero limon, habanero orange, nepalese bell

Jeg har også sådd frø til gul paprika, lilla paprika og lilla snackpaprika.

Jeg la 2 frø i hver potte, gav litt vann og dekket hver potte med en plastpose som jeg stakk hull i. Vanligvis bruker jeg plastfolie, men det har ikke blitt kjøpt inn. Så da måtte jeg være kreativ. Det viktigste er at jorda ikke blir tørr, men at det heller ikke blir innestengt.

Nå er det bare å vente. Forhåpentligvis vil vi se spirer om noen ukers tid.

I tillegg til chili og paprika, har jeg også mange andre frø som jeg skal så, men ikke alle skal i jord samtidig.

Vil du følge med hvor hvordan det går med de nye frøene? Følg bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold.

2 kommentarer
    1. Det er spennende å så frø. Jeg har tomatfrø som skal såes etter hvert. Har sådd BLODBEGER-frø fra fjorårets plante – og har fått hele TRE spirer – så håper det blir noe av de 🙂

      1. Åhh blodbeger er veldig populært. Hører så mange som har det. Veldig fint da. ❤️ Krysser fingrene for deg. Håper det blir et skikkelig bra år for deg. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg